Podczas poniedziałkowych manifestacji na ulice polskich miast wyszło około 100 tys. osób. Akcja była również bardzo popularna w sieci. Hasztag #CzarnyProtest znalazł się wysoko w światowych rankingach.
Jak podaje serwis trendinalia.com, hasztag #CzarnyProtest znalazł się w poniedziałek na dziesiątym miejscu najpopularniejszych na świecie. Portal informuje, że utrzymywał się on przez dziewięć godzin na pozycji jednego z najbardziej używanych hasztagów.
The hashtag #CzarnyProtest took the 10th place in the Top20 of Worldwide\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s Trends for Monday 3: https://t.co/DflyyYLj48 #trndnl
— Trendinalia (@trendinalia) 4 października 2016
On Monday 3, #CzarnyProtest was Trending Topic in Worldwide for 9 hours: https://t.co/DflyyYLj48 #trndnl
— Trendinalia (@trendinalia) 4 października 2016
Hasło, pod którym tysiące kobiet łączyło się przed poniedziałkową manifestacją, było najczęściej używanym hasztagiem w Polsce. Poza #CzarnyProtest używano również hasztagów #CzarnyPoniedziałek, #BlackMonday, #BlackProtest czy #StrajkKobiet.
Trend Alert: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Wiadomości\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'. More trends at https://t.co/GW5DvL3F8y #trndnl pic.twitter.com/cAJ31nZdmh
— Trendinalia Poland (@trendinaliaPL) 3 października 2016
1,906,921 people could have seen #czarnyponiedzialek since its 1st mention until it became a Trending Topic. #trndnl
— Trendinalia Poland (@trendinaliaPL) 4 października 2016
Na portalach społecznościowych można było zobaczyć zdjęcia manifestacji poparcia dla polskiego protestu, pochodzące z najróżniejszych zakątków świata m.in. Palestyny, Nepalu, Niemiec czy Wielkiej Brytanii. Posty zyskały setki polubień i udostępnień.
O skali protestu, zwłaszcza w mniejszych miastach, mówiła w środę na antenie TVN24 jedna z organizatorek, Agata Czarnecka.
Autor: deb//rzw / Źródło: Twitter