Prawny spór o milion euro odszkodowania prowadzi właściciel pizzerii z Neapolu z szefami firmy Google. Twierdzi, że poniósł straty finansowe, ponieważ w tej popularnej wyszukiwarce internetowej jego lokal przez 10 dni figurował jako "definitywnie zamknięty".
- Panowie od sieci będą musieli wypłacić odszkodowanie do ostatniego centa - powiedział adwokat neapolitańskiego restauratora, cytowany przez włoską prasę. Błąd wyszukiwarki, którego powody nie są znane, sprawił, że na przełomie kwietnia i maja do historycznego lokalu pod Wezuwiuszem zwróciło się wielu hotelarzy i klientów z pytaniem o przyczyny nagłego zakończenia działalności. W ten sposób jego właściciel dowiedział się o rzekomym zamknięciu restauracji.
Konkurencja skorzystała?
Zgłosił się do stowarzyszenia obrony praw konsumentów, a za jego radą wszedł na drogę sądową argumentując, że doszło do rozpowszechnienia fałszywej informacji, co wykorzystała także jego konkurencja. Nieznane jest jeszcze stanowisko pozwanej amerykańskiej firmy.
Autor: km / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Pixabay (CC0 Public Domain)