McDonald's planuje uruchomienie w tym roku w 20 tysiącach restauracji usługi zamawiania poprzez aplikację internetową. Jak zaznacza CNN, ta sieć fast-foodów jest jedną z ostatnich, która jeszcze nie zdecydowała się na taki krok.
Na początek będą mogli poprzez aplikację internetową zamawiać dania z sieci McDonald's Amerykanie, choć firma ogłosiła, że dotyczy to także restauracji za granicą.
McDonald's w ostatnim czasie na rynku amerykańskim uzyskiwał słabsze wyniki niż na innych rynkach - stąd postanowił wprowadzić zmiany.
Szybsza obsługa
Aplikacja ma umożliwić wybór potraw, zachowywanie ulubionych zestawów i zapłatę za zamówienie. Klient może potem podjechać do restauracji McDonald's i odebrać dania. Wystarczy, że przeczyta kod z aplikacji. To ma umożliwić szybszą obsługę klientów.
Sieć nie oferuje natomiast w Stanach Zjednoczonych jeszcze dowozu zamówień do domu, co już jest dostępne w innych krajach, m.in. w Chinach.
Spółka McDonald's poinformowała natomiast, że zainwestuje w badanie różnych tego typu opcji. Argumentuje, że na swoich pięciu głównych rynkach 75 proc. klientów McDonald's mieszka w odległości nie większej niż trzy mile od restauracji.
Gigant na rynku amerykańskim odnotował w ostatnim czasie słabe wyniki. Jak przyznała firma w komunikacie, "oczekiwania klientów wzrosły, a firma nie dotrzymała im kroku" i zapowiedziała znaczną poprawę, m.in. w jakości i usługach. Stąd też wprowadzenie internetowej aplikacji.
Japoński McDonald's przestaje porcjować frytki:
Autor: MS / Źródło: CNN
Źródło zdjęcia głównego: Jelena990 / Shutterstock.com