Polski koncern odzieżowy LPP podjął decyzję o rezygnacji z rozwoju marki Tallinder, obecnej na polskim rynku od tego roku. Wszystkie sklepy zostaną zamknięte, mają prowadzić działalność tylko do końca lutego 2017 r.
Marka Tallinder posiada osiem sklepów działających w Polsce. Jak poinformowała dzisiaj spółka LPP w komunikacie giełdowym, osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu.
"Obecny poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy od początkowych planów i nawet po ich rewizji nie gwarantuje spółce LPP osiągnięcia rentowności marki Tallinder w najbliższych kilku latach" - czytamy w komunikacie.
Polska marka
LPP szacuje, że straty marki Tallinder za cały 2016 rok mogą wynieść około 20 mln, przy pierwotnie planowanej stracie w wysokości około 1 mln złotych.
Pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP. Natomiast sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017, do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima. Pracownicy sklepów Tallinder otrzymają propozycję dołączenia do zespołów sprzedażowych sklepów pozostałych marek LPP.
Spółka szacuje, że wysokość rezerwy w 2016 koniecznej do przeprowadzenia procesu zamknięcia marki Tallinder wyniesie ok. 26 mln zł.
Tallinder zadebiutował w styczniu 2016 roku. Jest to marka z segmentu premium, skierowana do zamożniejszych klientów powyżej 30. roku życia.
Koncern odzieżowy LPP, oprócz marki Tallinder, posiada w swoim portfolio takie marki jak Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay.
Ubrania szyte na miarę. Pomysł na biznes?:
Autor: tol//ms / Źródło: tvn24bis.pl