Rosyjska firma Wojentorg, która jest dostawcą usług dla ministerstwa obrony, poinformowała w piątek o wprowadzeniu na rynek krajowego batonika, który ma zastąpić żołnierzom snickersa, czyli produkt amerykański. Batonik będzie dostępny w automatach z żywnością.
Orzechowy batonik waży 40 gramów, ale kalorii jest w nim mniej, niż w amerykańskim odpowiedniku - zapewnił Wojentorg. Żołnierze będą mogli w automatach kupić ten produkt za 30 rubli (ok. 1,6 zł). - Kiedy nasz żołnierz podchodzi do automatu z żywnością, to słuszniej będzie, jeśli znajdzie się tam towar producenta rosyjskiego, a nie czekolada amerykańska - powiedział przedstawiciel Wojentorgu.
Jednocześnie przyznał, że ważne jest, by taki rodzimy produkt nie ustępował jakością produkcji "made in USA". Powiedział, że skosztował nowego batonika i "obiektywnie mu się spodobał".
Nowy batonik
Batonik będzie oznaczony znakiem firmowym Armia Rosji.
Pod tą marką sprzedawane są na przykład kolekcje odzieży. Wojentorg to firma należąca niemal w całości do spółki Garnizon, której właścicielem z kolei jest ministerstwo obrony Rosji. Dla resortu obrony Wojentorg świadczy usługi pralnicze, organizuje żywienie zbiorowe, dostarcza wyposażenie.
W marcu br. Wojentorg zapowiadał stworzenie alternatywy dla Coca-Coli, również jako produktu dla żołnierzy.
Autor: mb / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock