Polskie ulice handlowe dla zagranicznych sieci są nadal mało atrakcyjne, a dla lokalnych przedsiębiorców za drogie – donosi "Puls Biznesu".
Oczekiwany od wielu lat przez stołecznych deweloperów, najemców i mieszkańców renesans ulic handlowych stał się dla firmy Colliers International pretekstem do przeprowadzenia badań i analiz tego segmentu rynku.
Raport "Handlowy krajobraz centrum Warszawy. Główne ulice handlowe miasta" przygotowany został we współpracy z firmą GfK Polonia. Wyodrębniono 27 ciągów handlowych przy których znajduje się około 2860 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych.
- Lokale przy głównych ulicach handlowych w Warszawie w większości nie spełniają kryteriów największych sieci handlowych, prowadzących działalność w Polsce lub planujących wejście na nasz rynek. Są atrakcyjne głównie dla lokalnych przedsiębiorców - zauważa Dominika Jędrak, dyrektor działu doradztwa i badań rynku Colliers International.
Jednak dla lokalnych przedsiębiorców, nie działających w ramach dużych sieci, czynsze przy najlepszych ulicach handlowych są często barierą nie do pokonania.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shuarstock