Polacy ruszyli na zakupy kuchenek, pralek i lodówek. Na koniec października wartość rynku przekroczyła już 4 mld zł – donosi "Rzeczpospolita".
Na początku roku prognoza wzrostu wartości rynku o kilka procent była uważana za nieuzasadniony optymizm. Tymczasem dwa miesiące przed końcem roku sklepom udało się już sprzedać sprzęt AGD o wartości ponad 4 mld zł, co oznacza poziom w poprzednich latach zarezerwowany dla 12 miesięcy.
AGD w dobrej kondycji
Z danych o dostawach sprzętu do sklepów, zebranych przez związek pracodawców CECED Polska, wynika, że miesięcznie udawało się sprzedawać nawet ponad 500 tys. sztuk sprzętu AGD. - AGD jest od początku roku w dobrej kondycji. Szczególną kategorią są lodówki - obserwujemy wyraźne trendy wzrostowe średniej ceny sprzedaży. Klienci coraz bardziej świadomie wybierają urządzenia energooszczędne, wyposażone w technologię No Frost, za które są gotowi zapłacić nieco więcej niż dotychczas - mówi Michał Mystkowski, rzecznik sieci Media Expert. Także w przypadku tej kategorii widać zmiany w zachowaniach konsumentów. Już 15 proc. zakupów dużego sprzętu odbywa się za pośrednictwem sklepów internetowych, dla małego AGD ich udział przekroczył 17 proc.
Autor: tol / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock