Polonus rozpoczął integrację polskich przewoźników autobusowych pod wspólną marką Polonus Partner. Koalicja zaoferuje podróżnym 50 ogólnokrajowych linii autobusowych tworzących połączenia między 250 miejscowościami w Polsce, a kursy będą obsługiwane przez 130 pojazdów - poinformował Piotr Pogonowski, dyrektor zarządzający Polonusa. Inicjatywie patronuje resort infrastruktury.
W skład koalicji przewoźników wchodzą: Polonus z woj. mazowieckiego, Żak Express z woj. podlaskiego, PKS Elbląg z woj. warmińsko-mazurskiego, Contbus i GardenExpress z woj. lubelskiego oraz NEOBUS i AlbatrosBUS z woj. podkarpackiego. - Grono naszych partnerów będzie się stale powiększać. Już teraz mogę zapowiedzieć, że do naszej koalicji dołącza PKS Szczecin - powiedział Pogonowski. Program jednoczenia się polskich przewoźników autokarowych realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury, w ramach ogólnopolskiej inicjatywy #ŁączymyPolskę. Inicjatorem i liderem tej inicjatywy jest Polonus, spółka Skarbu Państwa posiadająca ponad 65-letnie doświadczenie w przewozach pasażerskich, zarówno na ogólnopolskim, jak i europejskim rynku komunikacyjnym.
Inicjatywa ma na celu wzmocnienie i rozwój polskiego rynku transportu pasażerskiego i wspieranie polskich lokalnych przewoźników.
Bilety w promocji
Maciej Acedański, prezes Polonusa zapewnia, że łączenie polskiego rynku przewozów pasażerskich pod marką Polonus Partner to odpowiedź na oczekiwania polskich pasażerów. - Zbudowaliśmy koalicję partnerską, która ma na celu zachęcenie klientów do korzystania ze sprawdzonych usług krajowych przewoźników. To oferta z różnych regionów. Współpracę rozpoczynamy promocją z 10 tys. biletów tańszych o połowę - powiedział prezes. - To najlepszy czas, żeby zjednoczyć polskich przewoźników pod silną marką przewoźnika narodowego, jaką jest Polonus - dodał. Oferta Polonus Partner zapewnia wspólną organizację i sprzedaż biletów, a co za tym idzie realizację i obsługę kursów łączonych, rezerwowanych w ramach jednej transakcji i jednej opłaty. Korzyścią dla pasażera ma być nie tylko większa wygoda i oszczędność czasu, ale również pieniędzy. Jednocześnie zakup wszystkich biletów dostępnych na stronie PolonusPartner.pl oraz w serwisach internetowych poszczególnych partnerów. Kupno biletów zostanie też objęte wspólnym programem lojalnościowym, w którym uczestnicy będą otrzymywać zwrot 5 proc. wartości każdej transakcji, by móc później wymieniać zebrane punkty na zniżki lub bezpłatne podróże po kraju.
Konkurencja
Koalicja polskich przewoźników to wyzwanie rzucone niemieckiemu FlixBusowi, który pod koniec grudnia ubiegłego roku ogłosił integrację z Polskim Busem. FlixBus to jeden z największych przewoźników autokarowych w Europie, który oferuje ponad 200 tysięcy połączeń międzynarodowych do 1400 miejsc w 26 krajach. Przewozi łącznie ponad 40 milionów pasażerów rocznie.
Autor: tol / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: PKS Polonus