Zdolności i umiejętności matematyczne dają szansę na lepsze wynagrodzenie. Ponad połowa (54 proc.) najlepiej zarabiających Polaków (pow. 5 tys. zł netto) przyznaje, że znajomość matematyki miała zdecydowany wpływ na ich osiągnięcia zawodowe - pisze "Rzeczpospolita".
W grupie osób z pensją 3-5 tys. zł było to zaś ok. 50 proc., wśród zarabiających od 1 do 2 tys. zł – 38 proc., a w grupie z jeszcze mniejszą płacą – tylko 29 proc.
Takie są wyniki badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych dla mFundacji, która wspiera edukację matematyczną.
Słabość systemu
Prezes mFundacji Iwona Ryniewicz wskazuje, że słabość polskiego systemu edukacyjnego w przypadku matematyki widać na wszystkich etapach kształcenia – od podstawówki po liceum. Uczniowie z krajów uchodzących za innowacyjne osiągają o wiele lepsze wyniki matematyczne niż Polacy – zauważa.
Jak ocenia, to problem, bo z wielu badań wynika, że Polacy doceniają matematykę i mają do niej pozytywny stosunek. Gdyby system nauczania był przyjaźniejszy dla uczniów i efektywniejszy, udałoby się uruchomić potencjał, którego teraz nie wykorzystujemy w pełni – przekonuje Ryniewicz.
Autor: /gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock