Polacy coraz chętniej kupują w serwisach zakupowych należących do grupy Alibaba. Za chińską ekspansją nad Wisłą stoją przede wszystkim niskie ceny - podaje "Rzeczpospolita".
"Rz" pisze, że marcowe badanie Megapanel PBI/Gemius pokazało, że serwis Aliexpress.com miał już w Polsce 2,3 mln użytkowników i ponad 11 proc. zasięgu wśród internautów. To jednak nie koniec chińskiej ekspansji. Główna platforma, czyli Alibaba.com, ma już w Polsce 1,5 mln użytkowników. Ta liczba z pewnością będzie rosła, bo obecnie serwis nie jest jeszcze tak znany, jak chociażby konkurencja z Zachodu, czyli eBay i Amazon.
W serwisach zakupowych grupy Alibaba można znaleźć niemal wszytko: od elektroniki poprzez ubrania po akcesoria samochodowe. Wprawdzie ich producentami są mało lub zupełnie nieznane firmy, a towar wysyłają chińskie sklepy, ale dzięki pominięciu szeregu pośredników ich ceny są dużo niższe. A to przekonuje polskiego klienta - pisze "Rz".
Alibaba to chiński gigant internetowy. Wartość rynkowa spółki szacowana jest na 250 mld dolarów. To więcej niż eBaya i Amazona łącznie. W Chinach Alibaba jest odpowiedzialny za 80 proc. sprzedaży online.
Autor: msz/ / Źródło: Rzeczposplita, tvn24bis.pl,
Źródło zdjęcia głównego: alibabagroup.com