Google wypuszcza na rynek "oczyszczoną" wersję aplikacji YouTube, tylko dla dzieci - pisze CNN Money. Aplikacja o nazwie YouTube Kids umożliwia odtwarzanie filmów odpowiednich do wieku dziecka. Ma też uproszczoną konstrukcję, po której nawet małe dzieci będą umiały się poruszać - czytamy. Aplikacja ma zarabiać na emitowaniu reklam skierowanych specjalnie do dzieci - a to wyjątkowo lukratywny tort.
Na początek aplikacja ma być dostępna w USA od 23 lutego.
Coraz popularniejsza
YouTube twierdzi, że tylko w minionym roku zanotował 200 proc. wzrost w segmencie rodzinnej rozrywki. Jednak wraz ze wzrostem popularności wśród dzieci, rosną też obawy rodziców.
I choć strona blokuje treści pornograficzne, to - jak pisze CNN Money - serwis ma też "ciemne strony", do których dzieci mogą przypadkowo dotrzeć. Także pomimo włączenia trybu bezpieczeństwa, dzieci narażone są np. na przeczytanie komentarzy pod materiałami. - Rodzice pytali nas o YouTube przyjazny dla dzieci i rodzin - powiedział Ben Yir Shimrit, menadżer produktu YouTube. Jak pisze CNN Money, nowa aplikacja będzie umożliwiała odtwarzanie jedynie mocno wyselekcjonowanych treści. Ma też zbierać rekomendacje dotyczące nowego produktu i zwracać uwagę na komentarze z krytycznymi uwagami pod adresem publikacji.
Tylko do oglądania
Co ważne, YouTube Kids ma służyć jedynie do oglądania treści. Nie będzie można za jego pośrednictwem publikować materiałów wideo, jak to jest w przypadku tradycyjnego serwisu. Ograniczeniom została poddana też funkcja wyszukiwania. Jeśli dziecko spróbuje wyszukać np. informacje znajdujące się pod hasłem "seks", w odpowiedzi przeczyta "spróbuj poszukać cześć innego". Są też inne funkcjonalności zaprojektowane specjalnie dla dzieci. Lżejszy design strony oraz głosowe wyszukiwanie treści. Dziecko nie musi już wpisywać hasła, wystarczy, że je wypowie. Funkcja programowania pozwala z kolei kontrolować rodzicom czas, jaki ich dziecko spędza korzystając z aplikacji. Zawartość wideo została podzielona na cztery kategorie. W dziale "Show" znalazły się popularne kanały takie jak "Ulica Sezamkowa" czy "The FuZees". Jest też kanał Muzyka oraz Nauka i Odkrywanie. Aplikacja ma zarabiać na emitowaniu reklam skierowanych specjalnie do dzieci. A wszystkie reklamy mają być opiniowane i sprawdzane w kierunku zgodności z prawem. Użytkownicy nie będą musieli logować się do aplikacji.
Autor: mn//km / Źródło: CNN Money
Źródło zdjęcia głównego: shurstock.com