Do 2020 roku już każdy Polak będzie miał dostęp do internetu - wynika z prognozy McKinsey Global Institute. Według badania Gemius w zeszłym roku dostęp do światowej sieci deklarowało 70 proc. mieszkańców kraju.
W związku z tym szacuje się, że w Polsce jest ok. 25 mln internautów. Większy odsetek jest w polskim biznesie, gdzie do internetu podłączonych jest blisko 93 proc. firm. Niemal wszystkie z nich korzystały z łączy szerokopasmowych. Takie dane opublikowała firma analityczna Deloitte.
Jeszcze w 2004 roku z łącz szerokopasmowych korzystało zaledwie 28 proc. polskich firm i raptem co czwarty (25 proc.) domowy użytkownik internetu. Jednak według analizy firmy McKinsey Global Institute, która powołuje się na strategię Polskiego Narodowego Planu Szerokopasmowego, do 2020 roku już wszyscy Polacy będą mieli możliwość korzystania z cyfrowych zasobów sieci.
Sprzedaż przez internet
- Fakt, że każdy Polak w 2020 roku będzie miał dostęp do globalnej sieci, całkowicie przemodeluje optykę firm z sektora e-commerce na sprzedaż internetową. Do tego czasu wartość polskiego rynku e-sprzedaży może przekroczyć próg 62 mld złotych. Jednak aby tak się stało, polskie e-sklepy muszą nadążyć z wdrożeniami technologii, które pozwolą im wycisnąć wszystkie soki z internetyzacji i pozwolą skuteczniej konkurować o klienta w przestrzeni cyfrowej - podkreśla prezes firmy Dealavo Jakub Kot. Według prognoz firmy eMarketer globalna liczba użytkowników podpiętych do internetu już w tym roku przekroczy próg 3 miliardów osób, natomiast do 2018 roku już co drugi człowiek na ziemi będzie internautą.
Młodzież w dobie internetu. "Cały czas są online":
Autor: tol//ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com