Grupa TVN podała wyniki finansowe za III kwartał 2009 r. Zysk netto wyniósł 58,2 mln zł, rok wcześniej było to 5 mln zł. To znacznie więcej niż oczekiwali analitycy (konsensus rynkowy zakładał zysk netto na poziomie 53,3 mln zł). Sumy te znajdują potwierdzenie w oglądalności - jak się okazuje - kanał TVN utrzymał wiodącą pozycję w swojej grupie docelowej.
Skonsolidowane przychody netto wzrosły o 20,9 proc. rdr do 428 mln zł. Natomiast skonsolidowany wskaźnik EBITDA spadł o 48,4 proc. rdr do 49 mln zł, marża EBITDA wyniosła 11,4 proc..
Wyłączając efekt konsolidacji platformy cyfrowej "n" - skonsolidowane przychody netto spadły o 5,2 proc. do 335 mln zł, wskaźnik EBITDA spadł o 13,6 proc. do 82 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 24,1 proc.
Wiodąca pozycja TVN
Jesienna ramówka TVN, pełna popularnych programów i seriali, przyniosła efekty. Kanał utrzymał wiodącą pozycję w swojej grupie docelowej. 3 października br. TVN uzyskał najlepszy w historii sobotni wynik oglądalności uzyskując udział w rynku na poziomie 30,7 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w najlepszym czasie oglądalności.
Dobrze sobie radzi również kanał TVN24. Oszczędność kosztów oraz wzrost przychodów z opłat subskrypcyjnych pozwoliły TVN24 na utrzymanie wysokiej zyskowności ze wzrostem przychodów na poziomie 19 proc. w skali rocznej oraz wysoką marża EBITDA na poziomie 46% w trzecim kwartale 2009 r.
Pozostałe kanały tematyczne, dzięki kontroli kosztów oraz wzrostowi przychodów reklamowych oraz przychodów z opłat subskrypcyjnych, zwiększyły przychody w trzecim kwartale 2009 r. o 9 proc. rdr oraz uzyskały łączną marżę EBITDA na poziomie 17 proc. WYniki te udało się osiągnąć pomimo ciągłych inwestycji w nowy kanał tematyczny TVN Warszawa.
"n" ma coraz więcej abonentów
Bazę abonentów znacząco zwiększyła platforma cyfrowa "n" - do 730 tysięcy na koniec trzeciego kwartału 2009 r. (włączając "Telewizję na kartę"). W sezonie jesiennym platforma cyfrowa "n" przygotowała nową ofertą programową oraz wprowadziła do oferty nowe dekodery HD z zaawansowanymi opcjami, które pozwolą klientom lepiej korzystać z całej oferty.
- Strategicznym celem jest osiągnięcie 50 proc. zdywersyfikowanych przychodów z platformy "n" do 2012 roku. Przychody z abonamentu są celem strategicznym. Będziemy starali się zintegrować TVN i platformę "n" jako atrakcyjne biznesowo przedsięwzięcia, oraz by ich zdolność finansowania była większa - powiedział Markus Tellenbach, prezes zarządu TVN.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC Biznes/Magda Łukasiak