Od 10 listopada nie trzeba stawać na głowie, żeby w pełni móc korzystać w Polsce z konsoli Xbox 360. Usługa LIVE pozwalająca na grę w sieci i pobieranie dodatkowych zawartości, jest od dziś legalnie dostępna. Wprowadzenie jej zajęło firmie Microsoft 8 lat.
"Chcemy, aby wszyscy dobrze się bawili. Jeśli masz już konto w serwisie LIVE, które zostało założone w innym regionie, możesz przenieść je i przyłączyć się do oficjalnej sieci LIVE w Polsce. Przenosząc swoje konto w serwisie LIVE, zachowujesz swój profil, wyniki, osiągnięcia i saldo punktów. Twój pozostały okres abonamentu także nie ulegnie zmianie. Zachowujesz również wszystkie pobrane materiały, takie jak rekwizyty awatara oraz gry LIVE Arcade i utwory" - czytamy na stronie Xboxa.
Razem z Polską, dostęp do usługi uzyskają gracze z Rosji, Węgier, Czech, Grecji, Brazylii, Chile, Kolumbii i RPA.
Piraci nad Wisłą
Powodem tak dużego opóźnienia w uruchomieniu LIVE w tych krajach była - jak twierdziła firma Microsoft - duża skala piractwa.
Ruszyła nawet akcja "Nie przerabiam - nie kradnę" firmy, która miała zniechęcać do modyfikowania konsoli tak, by można na niej odtwarzać pirackie płyty.
Na akcję Microsoftu odpowiedzieli jednak gracze swoją własną: "Nie sprzedają wybrakowanego towaru po pełnej cenie - nie kradnę" (tzw. Kontrakcja) - przypominając, że od lat nie działa w Polsce usługa LIVE.
Wielu pracowników ambasady
Tak przez lata trwała walka. Większość polskich użytkowników obchodziła brak usługi zakładając konta m.in. na adres polskiej ambasady w Londynie.
Microsoft, pytany także przez tvn24.pl, wielokrotnie obiecywał, że sprawą zajmą się najważniejsze osoby w firmie, w tym sam szef Steve Ballmer.
W końcu na targach E3 14 czerwca 2010 roku oficjalnie ogłoszono otwarcie polskiego oddziału Xbox LIVE.
Długie trwanie w niebycie
Premiera Xbox'a odbyła się 15 listopada 2001 w USA, niedługo potem - podczas E3 w 2002 roku usługę nazwano Xbox LIVE, prezentując grę Unreal Championship.
Po dwóch latach, w lutym 2004 roku usługa LIVE ma już milion użytkowników, rok później 2 miliony - głównie dzięki premierze gry Halo 2.
Microsoft wprowadzając na rynek nowego Xboxa 360, przebudował LIVE. Dziś usługa to internetowy serwis Microsoftu, pozwalający użytkownikom konsoli Xbox 360 łączyć się z siecią, z której mogą za darmo i legalnie ściągać dema i zwiastuny gier, materiały filmowe poświęcone elektronicznej rozrywce, rozmawiać ze swoimi znajomymi.
LIVE daje też dostęp do serwisów Facebook czy Twitter. A przede wszystkim służy do wspólnej gry za pośrednictwem internetu.
Razem z polskim LIVE, w Polsce i Europie zadebiutuje Kinect, czyli sensor do Xboxa 360, pozwalający na kontrole grami i programami za pomocą ruchu ciała.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: www.xbox.com