TVN24 jest najbardziej opiniotwórczą telewizją w Polsce - wynika z październikowego badania Instytutu Monitorowania Mediów. Wśród stacji telewizyjnych w pierwszej czwórce najczęściej cytowanych znalazły się także TVN i TVN CNBC Biznes. Wśród portali zdecydowanym liderem jest Onet.pl.
Jak wynika z badania, w październiku TVN24 cytowana była aż 688 razy. Kanał zanotował blisko dwukrotny wzrost liczby powołań w porównaniu z ostatnim raportem. Na drugim miejscu uplasowała się TVN - 199 powołań, na trzecim TVP Info - 128, a na czwartym - TVN CNBC Biznes - 78.
Portal Onet.pl cytowany był przez inne media 218 razy. Zdystansował konkurencję - drugie miejsce wśród internetowych portali zajęła interia.pl, na którą powoływano się 54 razy. Niewiele mniej, bo 32 razy - cytowano portal tvn24.pl.
Czym żyły media?
W październiku wśród tematów powołań dominowały: niejasności wokół PZPN, sprawa docierającego do Polski, kryzysu finansowego i sposobów radzenia sobie z nim i spór pomiędzy prezydentem RP a premierem dotyczący obecności na szczycie unijnym.
Media opisywały również nowe okoliczności dotyczące śmierci ks. Popiełuszki, kontrowersje wokół procesu prywatyzacji polskich stoczni, przygotowania do Euro 2012, sprawę porwania polskiego inżyniera w Pakistanie, wejścia Polski do strefy euro, szczegóły dotyczące planowanej ekshumacji gen. Sikorskiego oraz podejrzenia dotyczące możliwości współpracy znanego naukowca A. Wolszczana ze Służbą Bezpieczeństwa PRL.
Od 1 do 31 października na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8017 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8142 razy, (5290 razy w prasie, 1754 - w telewizji i 1098 - w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn