TVN już po raz czwarty została wybrana najlepszą polską marką w kategorii mediów w rankingu Marqa ogłoszonym przez "Rzeczpospolitą". W tym roku statuetki otrzymali przedstawiciele najmocniejszych marek w jedenastu kategoriach. W imieniu TVN nagrodę odebrał członek zarządu firmy Waldemar Ostrowski.
- Postrzegam markę jako inwestycję, inwestycję w zaufanie widzów i naszych partnerów, inwestycję w wiarygodność, a mówiąc najprościej - marka to jest po prostu imię. A imię jest zawsze dobrze mieć dobre. I dlatego ta nagroda jest wyróżnieniem szczególnym - mówił z satysfakcją po odebraniu nagrody Ostrowski.
Erze nie pomoże
Orlen, PKO BP, TP SA, PZU i Bank Pekao to pięć najcenniejszych polskich marek - wynika z rankingu "Rzeczpospolitej". Szóstą pod względem wartości marką została Era. Ta wartość - jak pisze "Rzeczpospolita" - nie zapewni jej jednak przetrwania. Z informacji gazety wynika, że do połowy przyszłego roku marka Era zniknie. Zastąpi ją międzynarodowy T-Mobile. W generalnym rankingu wszystkich polskich marek TVN awansowała na siódmą pozycję.
Zestawienie opiera się na danych finansowych i opinii konsumentów. W tym roku objęto nim 400 marek. Zdecydowana większość, bo 70 proc. z nich, zanotowała wzrost wartości.
Kategoria media, w której najcenniejszą marką został TVN, to nie jedyna oddzielna "dyscyplina". W kategorii słodyczy zwyciężył Wedel, wśród napojów alkoholowych - Żywiec, a w handlu i usługach najwyższe miejsce zajął portal aukcyjny Allegro.pl.
Ranking mocy medialnych marek
W kategorii marek medialnych TVN zajęła pierwsze miejsce uzyskując 865 rankingowych punktów. Wyprzedziła RMF FM (810 pkt), Polsat (794), Radio Zet (741), TVP1 (732), Radio Eska (723) i TVP2 (698). Na ósmym miejscu w tym rankingu znalazła się TVN24, wyprzedzając "Gazetę Wyborczą" i... TVN7.
Źródło: Rzeczpospolita, PAP, TVN24
Źródło zdjęcia głównego: tvn