Jak wynika z danych Instytytu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w 2012 roku Polacy zarejestrowali ponad 312 tys. nowych samochodów. Najchętniej kupowaną marką była Skoda.
Polacy zarejestrowali w minionym roku dokłądnie 312 078 nowych aut. To o 2,5 prcenta mniej niż w 2011 roku. Tylko w grudniu 2012 roku zarejestrowano w Polsce 24 tys. 731 aut osobowych i dostawczych, o 24,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Skok VW, spadek Fiata
Najchętniej kupowaną marką w Polsce była Skoda. W ciągu całego roku zarejestrowano 33,5 tys. nowych aut tej marki, o 0,76 proc. więcej niż w roku poprzednim. Udział Skody w polskim rynku wyniósł 10,73 proc. Drugie miejsce zajął Volkswagen - 26 tys. 447 zarejestrowanych aut, o 13,73 proc. więcej niż w roku poprzednim. Udział niemieckiej marki w rynku wyniósł 8,47 proc. Trzecią pozycję w tym rankingu zajął Fiat ze sprzedażą 22 tys. 191 aut, o 17,74 proc. mniejszą niż w 2011 r. Udział tej marki w rynku - 7,11 proc.
Octavia najpopularniejsza
Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Toyota - 20 tys. 679 sprzedanych aut (wzrost o 4,14 proc., udział w rynku 6,63 proc.) i Opel - 20 tys. 568 samochodów (spadek o 10,37 proc., udział - 6,59 proc.). Najczęściej kupowanym modelem samochodu w Polsce w 2012 roku była Skoda Octavia - sprzedano 15 tys. 635 aut tego modelu. Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Skoda Fabia - 9704 samochody, Opel Astra - 8997, Toyota Yaris - 7828 i Nissan Qashqai - 7547.
Autor: kczmtom / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN 24