O 7,1 proc. do 328 milionów złotych wzrosły w trzecim kwartale przychody TVN. Spółka odnotowała również wyższe przychody związane z reklamą, które zgodnie z oczekiwaniami zwiększyły się o 8,3 proc.
TVN poinformowała, że na dobre wyniki wpłynęło świetne przyjęcie jesiennej ramówki. Główny kanał TVN we wrześniu dominował w 70 proc. pasm programowych i osiągnął oglądalność w kofmercyjnej grupie docelowej na poziomie 14,7 proc. w ciągu całego dnia oraz 16,7 proc. w godzinach najwyższej oglądalności.
Udział całego portfolio kanałów TVN w całodziennej oglądalności w komercyjnej grupie docelowej wzrósł w trzecim kwartale do 21,9 proc. i był efektem poprawy oglądalności głównego kanału oraz wysokich wyników TVN7, TTV i TVN24 BiŚ - podała spółka.
Sprzedaży czasu antenowego wzrósł o 5,2 proc., sponsoring był wyższy o 5,6 proc. TVN podała też, że zanotowała dalszy wzrost usług brokerskich Premium TV. Na wynik wpłynęły też wzrosty przychodów z reklamy online video i stabilizacja opłat za kanały tematyczne.
Spółka podała też, że nC+ (strategiczna spółka stowarzyszona TVN) miała na koniec września 2,15 miliona abonentów post-paid, ze wzrostem miesięcznego ARPU za dziewięć miesięcy o 4 proc. do 68 zł i osiągnęła przychody w wysokości 1.606 milionów zł. EBITDA za okres wyniosła ok. 280 milionów zł, a udział TVN w zysku nC+ osiągnął 26,4 miliona zł.
Dobre prognozy
Cytowany w komunikacie prezes zarządu TVN Markus Tellenbach stwierdził, że "znakomite wyniki oferty programowej we wrześniu i w październiku, osiągnięte głównie dzięki własnym produkcjom, potwierdzają wiodącą pozycję TVN wśród widzów". - Jednocześnie znacząco wyższe wyniki naszych usług brokerskich Premium TV przyczyniają się do wzrostu przychodów związanych z reklamą, które zgodnie z oczekiwaniami osiągnęły dynamikę na poziomie 8,3 proc. w trzecim kwartale. Dlatego też, przy tempie wzrostu tych przychodów o 4,9 proc. w okresie dziewięciu miesięcy potwierdzamy wcześniejsze oczekiwania co do jego średniego jednocyfrowego poziomu za cały rok.
Prezes zarządu TVN podkreśla, że spółka dąży do osiągnięcia zakładanej rentowności.
- Skorygowana EBITDA utrzymała się na poziomie porównywalnym do osiągniętego w 2013 roku, natomiast zysk netto odnotował silny wzrost dzięki znacznemu zmniejszeniu zadłużenia pomimo utrzymania wysokiego poziomu dystrybucji do akcjonariuszy. Dziś podjęliśmy kolejne kroki w tej sprawie ogłaszając ofertę skupu akcji własnych w wysokości 150 milionów zł oraz wykup obligacji Senior Notes o wartości 22 milionów euro - stwierdził w komunikacie Tellenbach.
Wyniki
W komunikacie spółki czytamy, że zysk netto przypadający akcjonariuszom TVN wyniósł 17 milionów zł w trzecim kwartale i 143 miliony zł w okresie dziewięciu miesięcy, w porównaniu do ubiegłorocznych strat w wysokości odpowiednio 170 milionów zł i 244 milionów zł.
Zysk netto w okresie wyniósł 15 milionów zł w trzecim kwartale oraz 139 milionów zł za pierwsze dziewięć miesięcy roku.
Skorygowana EBITDA wyniosła w trzecim kwartale 84 miliony zł i była niższa o 7 milionów zł rok do roku. W rezultacie skorygowana marża EBITDA spadła do 25,6 proc. z 29,8 proc. w trzecim kwartale 2013 r. Skorygowana EBITDA za okres dziewięciu miesięcy była stabilna rok do roku i wyniosła 347 milionów zł.Raportowana EBITDA w trzecim kwartale osiągnęła poziom 90 milionów zł, przy wzroście o 9,3 proc. rok do roku. Raportowana marża również była wyższa rosnąc z 26,9 proc. do 27,5 proc. Wynik skumulowany za okres dziewięciu miesięcy wzrósł o 9 proc. do 369 milionów zł, przy wzroście marży o 1,8 punktu procentowego rok do roku do poziomu 33,1 proc..
Dług netto był stabilny na poziomie 2,1 miliarda zł na dzień 30 września 2014 roku, przy wskaźniku zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA również niezmiennym na poziomie 4,1. - podaje TVN.
Autor: red. / Źródło: tvn24bis.pl