Sieć dyskontów spożywczych Biedronka miała w roku 2009 przychody wyższe o niemal 1/3 niż przed rokiem. W jej placówkach wydaliśmy łącznie 16 miliardów złotych, zapewniając jej właścicielowi - portugalskiej firmie Jerónimo Martins - połowę jej obrotów.
Przychody sieci sklepów Biedronka wzrosły w 2009 roku o 29,8 proc. do 16 mld zł - podał w komunikacie prasowym Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci. Wzrost w dużej części wynikał ze zwiększenia liczby placówek, ale sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła w ubiegłym roku o 8,3 proc.
W 2009 roku sieć powiększyła się o 163 nowe sklepy. Na koniec grudnia ubiegłego roku działało 1466 sklepów należących do sieci Biedronka. Spółka podała, że w kolejnych latach planuje utrzymanie tempa rozwoju.
Cała portugalska grupa Jerónimo Martins zamknęła rok 2009 wzrostem sprzedaży o 6,1 proc. w stosunku do roku 2008 (o 18,3 proc. przy stałych kursach walut), osiągając obroty ponad 7,3 mld euro.
Polska sieć Biedronka wygenerowała w minionym roku 50,9 proc. sprzedaży całej grupy.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24