1,8 mln zł kary nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Canal+ Cyfrowy. Powód? Według UOKiK spółka wprowadzała abonentów w błąd. Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.
UOKiK uznał, że Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki, wysyłając im listy z informacją, że powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką.
Urząd ocenił, że wielu z abonentów mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę, podczas gdy zgodnie z regulaminem, wystarczające było wypowiedzenie, wysłane listem.
Telefon dla zachęty
UOKiK stwierdził, że telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.
Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd, co do ich obowiązków i nałożyła karę w wysokości 1 806 304 zł. UOKiK poinformował, że spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki.
Firma się odwołuje
Decyzja o karze nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu. Jak poinformowała spółka, sprawa dotyczyła zakwestionowania przez UOKiK jednorazowego sformułowania zawartego w piśmie z 2010 roku adresowanym do abonentów. "Istotne jest to, że pismo kierowane było do osób, które już wcześniej złożyły oświadczenie o rezygnacji z umowy o abonament. Rezygnacje te były przez Canal+ Cyfrowy w pełni uznawane, ponieważ były składane zgodnie z postanowieniami Regulaminu" - podkreśliła spółka.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24