Wraz ze specjalistami przygotowaliśmy zestawienie aut, które najlepiej trzymają wartość. Przyjrzeliśmy się samochodom z segmentu B, C, D oraz popularnym ostatnio SUV-om i crossoverom.
Tzw. wartość rezydualna, czyli wartość auta w momencie odsprzedaży, nie jest podstawowym parametrem przy kupnie samochodu, chociaż coraz więcej osób bierze ją pod uwagę, rozglądając się za nowym nabytkiem.
Dlatego poprosiliśmy specjalistów z firmy Info-Ekspert, by przygotowali dla nas zestawienia pięciu aut najlepiej trzymających cenę w segmentach B, C i D.
Przyjrzeli się oni również popularnemu ostatnio segmentowi SUV-ów i crossoverów.
Spadek wartości samochodu po 5 latach użytkowania (taki okres przyjęliśmy w naszym zestawieniu) zależy oczywiście od wielu czynników, m.in. przebiegu czy uszkodzeń auta, ale średnia ceny transakcyjne poszczególnych modeli pozwalają na wyciągnięcie pewnych wniosków.
Segment B
Segment B pod względem najlepszego trzymania wartości zdominowali Japończycy i Niemcy. Na dwóch pierwszych miejscach znalazły się modele z Volkswagen Auto Group.
Najmniejsze średnie spadki wartości po pięciu latach od zakupu nowego auta zanotowały:
Volkswagen Polo 1.4 85 KM Trendline - 46,40 proc. spadku wartości
Skoda Fabia II 1.2 HTTP 85 KM Classic - 47,30 proc.
Toyota Yaris 1.0 69 KM Terra Start - 51,20 proc.
Suzuki Swift 1.2 VVT Club 94 KM - 51,40 proc.
Nissan Micra 1.2 80 KM Visia - 53,60 proc.
Segment C
W segmencie nieco większych aut na pierwszym miejscu znowu znalazł się Volkswagen, jednak zaraz po nim jest Honda:
Volkswagen Golf VI 1.4 122 KM Trendline - 48 proc. spadku wartości
Honda Civic 1.4 100 KM Comfort - 49,9 proc.
Toyota Auris 1.4 Diesel 90 KM Terra - 50,2 proc.
Skoda Octavia II 1.4 80 KM Tour - 50,5 proc.
Mazda 3 1.6 105 KM Comfort - 53,2 proc.
Segment D
W czołówce aut w segmencie D, również zdominowanego przez Japończyków i Niemców, znalazł się zawodnik zza oceanu. W grupie nieco większych i całkiem mocnych samochodów nastąpiło też przetasowanie na pierwszym miejscu. Japończycy wyprzedzili Niemców. Oto pierwsza piątka:
Toyota Avensis 1.6 132 KM Luna, kombi - 49,5 proc. spadku wartości
Volkwagen Passat B7 2.0 TDI 140 KM Trendline - 52,3 proc.
Skoda Superb 2.0 TDI 140 KM Comfort, kombi - 54 proc.
Mazda 6 2.0 155 KM Exclusive, sedan - 54,3 proc.
Ford Mondeo 1.6 120 KM Ambiente, sedan - 58 proc.
SUV-y i crossovery
W segmencie miejskich terenówek bez niespodzianek. Na pierwszych pięciu miejscach znalazły się trzy auta od Japończyków i dwa od Niemców:
Toyota RAV 2.0 158 KM Premium - 41 proc. spadku wartości
Mitsubishi ASX 1.6 117 KM Inform - 43,4 proc.
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150 KM Trend&Fun - 46,6 proc.
Skoda Yeti 1.4 TSI 122 KM Active - 47,2 proc.
Nissan Quashqai 1.6 117 KM Acenta - 47,5 proc.
Podsumowując, najlepiej trzymające cenę popularne auta to produkty koncernów niemieckich i japońskich.
Na co uważać kupując używane auto?
Autor: jt//bgr / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock