Porsche Panamera drugiej generacji będzie zjeżdżać z taśmy w odmianie napędzanej silnikami elektrycznymi i spalinowymi. Hybryda typu plug-in udowadnia, że jednak można mieć wszystko i przy 462 koniach mechanicznych konsumuje zaledwie 2,5 litra paliwa na 100 km.
Pisaliśmy już na łamach działu Moto o premierze Porsche Panamera II. Auto od początku zachwyciło stylistyką i jakością wykonania. Producent ze Stuttgartu, wyposażając swojego najnowszego sedana w 462 konie mechaniczne nie zaskoczył raczej nikogo.
Zgoła inaczej może zostać odebrana informacja o spalaniu samochodu, którego wielkość Porsche określa na 2,5 litra, przy emisji CO2 na poziomie 56 g/km. Auto, którym można pokonać nawet 50 km z maksymalną prędkością 140 km/h wyłącznie na prądzie, przyspiesza do pierwszej setki w 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna 278 km/h osiąga niewiele później.
Sam jeden silnik elektryczny produkuje w nowej Panamerze 136 KM oraz 400 Nm. Silnik spalinowy to jednostka o pojemności 2 900 ccm i sześciu cylindrach w układzie widlastym, które produkują 330 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasoby silnika napędzanego oktanami przenoszone są na tylne koła za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni o dwóch sprzęgłach, która u Porsche określana jest akronimem PDK.
14,1 kWh bateria wkomponowana w podłogę bagażnika jest chłodzona cieczą, a jej naładowanie do pełna zajmuje 5,8 godziny.
Panamera 4 E-Hybrid zostanie oficjalnie pokazana światu na zbliżającym się Paris Motor Show, które startuje z początkiem przyszłego miesiąca. Zamówienia można składać już teraz, pierwsze dostawy mogą ruszyć w okolicy lata 2017.
Autor: jt/gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Porsche