Wreszcie doczekaliśmy się wersji Roadster dla urodziwego AMG GT. Mercedes trafi do salonów w dwóch wydaniach: podstawowym, 469-konnym oraz ostrzejszym, 547-konnym.
Plotki okazały się prawdziwe. Nowy AMG GT C Roadster nie tylko oferuje 46 koni więcej, niż AMG GT S Coupe ale także żywcem czerpie niektóre rozwiązania z AMG GT R. Dokładnie chodzi o tylną oś skrętną, szerszy rozstaw kół napędowych oraz elektroniczną blokadę dyferencjału.
Moment obrotowy mocniejszego Roadstera będzie osiągał rejestry 680 Nm. Maksymalny moment obrotowy dostępny będzie już od 1900 obrotów na minutę. To pozwoli na rozpędzenie się do pierwszej setki ze startu zatrzymanego w czasie 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 196 km/h.
Wersja podstawowa, o ile tak można powiedzieć o prawie 500-konnym aucie, potrzebuje okrągłe 4 sekundy, by rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna AMG GT Roadster to 300 km/h.
Obydwa dwumiejscowe auta bez dachu napędza 4-litrowy silnik o 8 cylindrach w układzie widlastym, których zasoby przenosi na tylne koła 7-stopniowa skrzynia o dwóch sprzęgłach.
Jak się okazuje, razem z mocą rośnie waga. AMG GT Roadster to 1 595 kilogramów auta. Model z dodatkową literką C, waży o 65 kilogramów więcej.
Obydwie odmiany Mercedesa AMG GT będą miały swój publiczny debiut na tegorocznym Paryskim Motor Show.
A tak wygląda samochód z tej samej stajni ale o nieco innym przeznaczeniu:
Autor: jt / Źródło: Mercedes/ materiały prasowe
Źródło zdjęcia głównego: media.daimler.com | Mercedes