Ponieważ rozstaw osi Kia Niro wynosi 2700 mm, model plasuje się w segmencie C. Umiejscowiony między dużym Sportage i małym Cee'dem model, otrzymał spalinowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 105 KM. Motor elektryczny natomiast potrafi wygenerować 43,5 KM i do 170 Nm. Obydwa przenoszą swoje zasoby na przednią oś za pomocą dwusprzęgłowej przekładni automatycznej o 6 biegach.
Crossover wyceniony w podstawowej opcji na 86 900 zł, będzie posiadał siedem poduszek powietrznych, asystenta pasa ruchu, dwustrefową klimatyzację automatyczną, radio z MP3, 5-calowy ekran dotykowy, 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, elektryczne przednie i tylne szyby, 5-calowy ekran dotykowy w konsoli centralnej, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz gałkę dźwigni do zmiany biegów pokrytą skórą, podobnie jak kierownicę.
Kia Polska planuje sprzedać jeszcze do końca tego roku 150 egzemplarzy. W przyszłym już 500 sztuk. 100 z nich to mają być hybrydy typu plug-in, które zadebiutują dopiero w 2017 r.
Najlepiej wyposażona wersja hybrydowego crossovera z Korei ma kosztować 107 900 zł i do całej gamy wyposażenia ma dodatkowo otrzymać biksenonowe reflektory, nawigację satelitarną, regulowany elektronicznie w 8 płaszczyznach fotel kierowcy, 18-calowe felgi ze stopów lekkich, podgrzewaną kierownicę, system uruchamiania auta bez kluczyka.
Producent podaje spalanie na poziomie 3,8 litrów na 100 km i emisję CO2 rzędu 88 g/km. Nie precyzuje jednak, jakiego rodzaju cykl ma na myśli. Można się jednak domyślić, że tak niskie zużycie paliwa dotyczy jazdy poza miastem i to przy niskich prędkościach. Trudno uwierzyć, żeby ważące 1425 kg auto z silnikiem spalinowym było zdolne skonsumować tak niewiele paliwa w cyklu NEDC.
Sprzedaż Niro na naszym kontynencie ruszy we wrześniu tego roku. Auta będą objęte gwarancją na 7 lat lub 150 000 km przebiegu.
Kupujesz samochód? Zobacz sześć rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę
Autor: Jakub Tomaszewski / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe