Krzywa wieża w Ząbkowicach Śląskich, Zamek Czocha, Jaskinia Niedźwiedzia i Góry Stołowe mają przyciągnąć na Dolny Śląsk polskich i europejskich turystów. Wkrótce w telewizjach 46 krajów świata pojawią się nowe spoty promocyjne pod hasłem "Dotknij Tajemnicy".
To druga odsłona kampanii reklamującej Dolny Śląsk. W lutym Urząd Marszałkowski przygotował spot "Nie do opowiedzenia, do zobaczenia". W Wigilię rozpocznie się emisja dwóch kolejnych filmów. Hasło przewodnie obu spotów to "Dotknij tajemnicy".
Główną rolę odgrywa w nich dziewięć lokalizacji z całego Dolnego Śląska. Wśród nich znalazły się m.in. Wodospad Kamieńczyka, Zamek Czocha, opactwo w Henrykowie, Jaskinia Niedźwiedzia i Góry Stołowe. Muzykę przygotował zespół Me Myself and I.
Sygnał do Europy
Spoty będzie można oglądać w święta w ogólnopolskich telewizjach. Od 8 do 12 stycznia 2013 roku zostaną też wyświetlone podczas Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem. Łącznie, w ciągu roku, odbędzie się ok. 13 tys. emisji, a spoty dotrą do widzów 46 krajów Europy.
Dwa 45-sekundowe filmy kosztowały ponad 614 tys. złotych. Samorząd województwa na drugą odsłonę kampanii promocyjnej przeznaczył w sumie 8,9 mln zł. Z tej kwoty, 70 proc. pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Więcej turystów
Przy pierwszej cześci kampanii o Dolnym Śląsku usłyszeli mieszkańcy 28 krajów europejskich. Spot objerzały ponad 122 mln odbiorców, a w internecie odnotowano blisko 25 mln odsłon. Okazało się, że miejsca z filmu odwiedziło więcej turystów niż rok wcześniej. W Krzeszowie wzrost był na poziomie 30 proc., a nad Stawy Milickie wybrało się 40 proc. więcej osób.
Autor: ansa/b / Źródło: TVN24 Wrocław, umwd.pl
Źródło zdjęcia głównego: umwd.dolnyslask.pl