Płachta, która podczas Euro 2012 zasłaniała dziurę przy stadionie, spełniła swoje zadanie i została usunięta. Teraz w miejscu, gdzie miało powstać centrum handlowe, rośnie zielona trawa.
Baner o powierzchni 10 tysięcy metrów kwadratowych, z logiem UEFA i nazwą miasta pojawił się przy stadionie na początku czerwca, jeszcze zanim rozpoczął się turniej. Wrocław zasłonił w ten sposób ogromną dziurę, która przez kilkanaście miesięcy straszyła swoim widokiem kibiców. Za płachtę magistrat zapłacił 3,4 mln zł.
Kosztowny banner spełnił już jednak swoje zadanie. Nie minął miesiąc, a wielka reklama zniknęła. Została tylko trawa.
- Banner został zwinięty i czeka na utylizację - tłumaczy Marek Szempliński, rzecznik prasowy spółki Wrocławskie Inwestycje.
Chcą 80 mln za dziurę
Na placuprzy stadionie miała stanąć galeria, z której zyski zasilałyby konto piłkarskiego Śląska Wrocław. W projekt zaangażował się Zygmunt Solorz - Żak, ale później wycofał się z inwestycji. Miasto zostało z pustym placem. Teren wystawiono na sprzedaż. Urzędnicy twierdzą, że chętni już się zgłaszają. 11 września roztrzygnie się przetarg. Cena wywoławcza wynosi 80 mln zł.
Autor: ansa/dr/k / Źródło: TVN24 Wrocław
Źródło zdjęcia głównego: TVN24 Wrocław | Bartosz Radziejewski