Kończy się najważniejsza część budowy wiaduktu Trasy Słowackiego nad torami kolejowymi, obok PGE Areny - montaż ostatniej, 130-tonowej rury, która zepnie konstrukcję 262-metrowej przeprawy.
Zanim fragmenty rury trafiły na budowę, przez 10 miesięcy trwała ich produkcja. W Niemczech powstały 12-metrowe, proste odcinki, które przetransportowano do zakładu gięcia w Wielkiej Brytanii. Po uzyskaniu odpowiedniego kształtu, trafiły dopiero do Gdańska.
Drogowcy rozpoczęli też asfaltowanie jezdni, które połączą Trasę Słowackiego z ulicą Stadionową. Prace przy jego budowie mają zakończyć się jeszcze przed końcem roku.
Budowa na ostatniej prostej
W najbliższych dniach zacznie się z kolei układanie nawierzchni na samym wiadukcie oraz chodnikach. Na całej trasie montowane są też bariery ochronne, ustawiane i malowane są znaki. Trwa też montaż oświetlenia i sygnalizacji. Zakładane są trawniki, sadzone krzewy i drzewa.
Część prac na budowie udało się już zakończyć. Można korzystać ze skrzyżowania trasy z ulicą Pokoleń Lechii Gdańsk. Piesi jeszcze przed Euro mogli korzystać z tunelu pod trasą, który łączy ul. Uczniowską ze stadionem PGE Arena.
Trasa Słowackiego połączy południowo-zachodnią część Trójmiasta z Południową Obwodnicą Gdańska, a także port lotniczy z portem gdańskimi i stadionem PGE Arena. Koszt tej części inwestycji to ponad 135 mln zł.
Autor: ws/roody / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: GIK | mat. prasowe