Gdański ZKM sprawdzi, czy szkolenia dla kierowców i motorniczych przynoszą efekty. Rusza trzecia już ankieta, w której można ocenić ich profesjonalizm i kulturę osobistą. W poprzednich dwóch mieszkańcy wystawili pracownikom ZKM "trójkę".
Ankietę wypełnić można na stronie ZKM. Ocenia się kulturę osobistą motorniczych i kierowców, a także ich profesjonalizm. Dwa pytania poświęcono również zachowaniu pasażerów. Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań, posługując się skalą od 1 do 5. Opinie pasażerów będą zbierane przez 2 tygodnie, do 28 lipca.
Liczy się standard i profesjonalizm
Alicja Mongird, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, zapewnia że ZKM przywiązuje ogromną wagę do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. - Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy – tłumaczy.
- Chcemy porównać, czy w ciągu 1,5 roku się coś zmieniło – mówi rzecznik - Wszyscy kierowcy przechodzą kursy obsługi klienta, szkolenia jak radzić sobie z tzw. „trudnym klientem”, czyli jak zachować się w trudnych sytuacjach - wyjaśnia.
Ocenili na trójkę
Pierwszą ankietę przeprowadzono w styczniu ubiegłego roku. Na pytania odpowiedziało 1600 osób. Pasażerowie ocenili pracę kierowców i motorniczych na solidną trójkę. Podobna ocenę wystawiono za obsługę pasażerów (3,13) i jej profesjonalizm (3,13).
Po raz drugi ZKM zapytało mieszkańców Gdańska o opinię na temat zachowania kierowców i motorniczych w październiku. Anonimową ankietę zamieszczoną na stronie Zakładu Komunikacji Miejskiej wypełniło wtedy ponad 1400 osób. Średnia ocen nie zmieniła się.
Dwa razy w roku
Ankieta to projekt cykliczny, który ZKM chce przeprowadzać dwa razy w roku. - Głównym celem ankiety jest wyłapanie najczęstszych przyczyn niezadowolenia wśród pasażerów, a tym samym wskazanie, na co zwrócić uwagę przy kolejnych szkoleniach podnoszących kompetencje kierowców i motorniczych w zakresie obsługi pasażerów – wyjaśnia rzecznik ZKM.
ZKM zatrudnia obecnie około 800 kierujących pojazdami, którzy na przełomie 2011 i 2012 roku po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniu związanym z kulturą obsługi pasażerów. Kurs polegał m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem.
Autor: ws/roody/zp / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: ZKM Gdańsk