Kierowcy i motorniczowie mają szansę poprawić "trójkę"

ZKM zatrudnia około 800 osób prowadzących autobusy i tramwaje
ZKM zatrudnia około 800 osób prowadzących autobusy i tramwaje
Źródło: ZKM Gdańsk
Gdański ZKM sprawdzi, czy szkolenia dla kierowców i motorniczych przynoszą efekty. Rusza trzecia już ankieta, w której można ocenić ich profesjonalizm i kulturę osobistą. W poprzednich dwóch mieszkańcy wystawili pracownikom ZKM "trójkę".

Ankietę wypełnić można na stronie ZKM. Ocenia się kulturę osobistą motorniczych i kierowców, a także ich profesjonalizm. Dwa pytania poświęcono również zachowaniu pasażerów. Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań, posługując się skalą od 1 do 5. Opinie pasażerów będą zbierane przez 2 tygodnie, do 28 lipca.

Liczy się standard i profesjonalizm

Alicja Mongird, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, zapewnia że ZKM przywiązuje ogromną wagę do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. - Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy – tłumaczy.

- Chcemy porównać, czy w ciągu 1,5 roku się coś zmieniło – mówi rzecznik - Wszyscy kierowcy przechodzą kursy obsługi klienta, szkolenia jak radzić sobie z tzw. „trudnym klientem”, czyli jak zachować się w trudnych sytuacjach - wyjaśnia.

Ocenili na trójkę

Pierwszą ankietę przeprowadzono w styczniu ubiegłego roku. Na pytania odpowiedziało 1600 osób. Pasażerowie ocenili pracę kierowców i motorniczych na solidną trójkę. Podobna ocenę wystawiono za obsługę pasażerów (3,13) i jej profesjonalizm (3,13).

Po raz drugi ZKM zapytało mieszkańców Gdańska o opinię na temat zachowania kierowców i motorniczych w październiku. Anonimową ankietę zamieszczoną na stronie Zakładu Komunikacji Miejskiej wypełniło wtedy ponad 1400 osób. Średnia ocen nie zmieniła się.

Dwa razy w roku

Ankieta to projekt cykliczny, który ZKM chce przeprowadzać dwa razy w roku. - Głównym celem ankiety jest wyłapanie najczęstszych przyczyn niezadowolenia wśród pasażerów, a tym samym wskazanie, na co zwrócić uwagę przy kolejnych szkoleniach podnoszących kompetencje kierowców i motorniczych w zakresie obsługi pasażerów – wyjaśnia rzecznik ZKM.

ZKM zatrudnia obecnie około 800 kierujących pojazdami, którzy na przełomie 2011 i 2012 roku po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniu związanym z kulturą obsługi pasażerów. Kurs polegał m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem.

Autor: ws/roody/zp / Źródło: TVN24 Pomorze

Czytaj także: