- W każdym miejscu, 24 godziny na dobę - zachwala związek komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. Bilet na gdańską komunikację kupisz i skasujesz przez telefon. Jak to zrobić?
Z usługi możemy skorzystać przez każdy telefon. Nie trzeba ściągać żadnej aplikacji na komórkę.
- Podobną wprowadziło w życie już w kilkunastu miastach w Polsce. W szybki i prosty sposób możemy kupić bilet, nie czekając w kolejkach do kiosku. Bilet papierowy kosztuje 3 zł, "telefoniczny" 2,80 zł – tłumaczy przewodniczący Metropolitalnego Związku Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej, Hubert Kołodziejski.
Bilety są tańsze, bo zapłacimy za połączenie konieczne, by je kupić.
Jak kupić telefoniczny bilet?
1. Najpierw musisz się zarejestrować, przez telefon lub stronę internetową (szczegóły w tabeli poniżej - red.).
2. Po dokonaniu rejestracji, trzeba doładować konto w systemie CallPay lub wskazać rachunek bankowy, z którego będą ściągane pieniądze za bilety.
3. Bilet kupujemy, dzwoniąc pod inny numer, odpowiedni do środka transportu, którym chcemy jechać.
Podczas kontroli
Jeśli natkniemy się na kontrolę w autobusie, tramwaju czy trolejbusie, też będziemy musieli zadzwonić - tym razem na podany przez kontrolera, bezpłatny numer telefonu. Chwilę później powinniśmy dostać sms potwierdzający zakup, który trzeba pokazać "kanarowi".
Jeśli zdarzy się tak, że telefon się rozładuje i kontroler wypisze mandat, można się od niego odwołać.
"Duże zainteresowanie"
- Na razie w taki sposób można kupić tylko bilet na jednorazowy przejazd, ulgowy bądź pełnopłatny. Rozważamy rozszerzenie usługi o możliwość zakupu biletów 24- lub 72-godzinnych. Obecnie funkcja ta cieszy się dużym zainteresowaniem i nie sprawia problemów użytkownikom – ocenia Hubert Kołodziejski.
Autor: ws/mz / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: Miłosz Sakowski