"The Interview" nabija kasę w sieci i w kinach

Film opowiada o fikcyjnym spisku na życie przywódcy Korei Północnej Kim Dzong UnaSony Pictures

W ciągu zaledwie 4 dni od udostępnienia w internecie kontrowersyjnego filmu "The Interview", był on zakupiony lub wypożyczony ponad 2 mln razy, przynosząc 15 mln dol. zysku - poinformowała wytwórnia Sony Pictures.

W oświadczeniu Sony Pictures stwierdziła, że w ten sposób komedia o próbie zamachu na przywódcę Korei Północnej Kim Dzong Una, która rozwścieczyła władze w Pjongjangu, stała się najpopularniejszym filmem, jaki wytwórnia kiedykolwiek umieściła w internecie.

Dochody

Sony może też liczyć na dodatkowe dochody od koncernu Apple, który zgodził się udostępnić film w swojej aplikacji internetowej iTunes. Według firmy Rentrak, badającej rynek mediów, film przyniósł również 2,8 mln dol. ze sprzedaży biletów w 300 niezależnych kinach, które zdecydowały się na jego pokazy.

Strach

Wielkie ogólnokrajowe sieci kin zrezygnowały z wyświetlania filmu po groźbach zamachów i innych aktów przemocy ze strony hakerów działających - jak się powszechnie przypuszcza - na zlecenie władz Korei Północnej.

Autor: msz//rzw / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Sony Pictures