Pachnący billboard

Billboard pachnący stekiem
Billboard pachnący stekiem
CBS
Billboard pachnący stekiemCBS

Billboard rozsiewający po okolicy woń grillowanego steka. Po taką broń sięgnęli właściciele sklepu spożywczego, chcący zachęcić klientów do zakupu wołowiny nowego gatunku. Jest to jedna z pierwszych reklam tego rodzaju w USA i na świecie.

Do tej pory posługiwanie się zapachem jako wabikiem na klientów, miało miejsce w przestrzeniach zamkniętych, jak supermarkety i galerie handlowe. - Węch jest zmysłem bardzo silnie powiązanym z pamięcią i emocją, dlatego świetnie wzmacnia działanie tradycyjnych reklam - mówi Murray Dameron z firmy ScentAit Technologies, która teraz postanowiła wznieść dziedzinę reklamy zapachowej na nowy poziom.

Reklama "wskakująca do samochodu"

Pachnący billboard został umieszczony obok ruchliwej trasy w Charlotte, miasta w Północnej Karolinie, USA. Pod tradycyjnym słupem z planszą reklamową jest umieszczona skrzynka z zapachami i dmuchawa, wyrzucająca w kierunku ulicy zapach grillowanego steka. Najmocniej zapach jest rozsiewany w godzinach szczytu, kiedy droga jest ruchliwa i zakorkowana.

- Otaczają nas reklamy w wielkich ilościach, trzeba być kreatywnym, żeby się przebić i dotrzeć do uwagi klienta - mówi Angie Hunter z sieci sklepów spożywczych, która reklamuje się zapachowym billboardem.

Źródło: CBS

Źródło zdjęcia głównego: CBS