Billboard rozsiewający po okolicy woń grillowanego steka. Po taką broń sięgnęli właściciele sklepu spożywczego, chcący zachęcić klientów do zakupu wołowiny nowego gatunku. Jest to jedna z pierwszych reklam tego rodzaju w USA i na świecie.
Do tej pory posługiwanie się zapachem jako wabikiem na klientów, miało miejsce w przestrzeniach zamkniętych, jak supermarkety i galerie handlowe. - Węch jest zmysłem bardzo silnie powiązanym z pamięcią i emocją, dlatego świetnie wzmacnia działanie tradycyjnych reklam - mówi Murray Dameron z firmy ScentAit Technologies, która teraz postanowiła wznieść dziedzinę reklamy zapachowej na nowy poziom.
Reklama "wskakująca do samochodu"
Pachnący billboard został umieszczony obok ruchliwej trasy w Charlotte, miasta w Północnej Karolinie, USA. Pod tradycyjnym słupem z planszą reklamową jest umieszczona skrzynka z zapachami i dmuchawa, wyrzucająca w kierunku ulicy zapach grillowanego steka. Najmocniej zapach jest rozsiewany w godzinach szczytu, kiedy droga jest ruchliwa i zakorkowana.
- Otaczają nas reklamy w wielkich ilościach, trzeba być kreatywnym, żeby się przebić i dotrzeć do uwagi klienta - mówi Angie Hunter z sieci sklepów spożywczych, która reklamuje się zapachowym billboardem.
Źródło: CBS
Źródło zdjęcia głównego: CBS