Umieszczona przed zaledwie czterema dnami na stronie Google klasyczna gra komputerowa Pac-Man na nowo zachwyciła internatów, ale jest utrapieniem dla pracodawców. Z opublikowanych właśnie badań wynika, że od 21 maja pracownicy spędzili przy niej około 4,8 milionów godzin (549 lat), które powinni spędzić wykonując swoje prawdziwe obowiązki pracownicze.
Według statystyk, przeciętnego dnia ludzie wykonują 22 wyszukiwania za pomocą Google i zostają na stronie przez 11 sekund. Jednak od czasu umieszczenia na stronie Pac-Mana ten czas wydłużył się przeciętnie do 36 sekund.
120 mln strat
Zdaniem firmy Rescue Time, monitorującej to, co pracownicy firm robią, gdy surfują w sieci, czas ten mógłby być znacznie dłuższy, bo wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że pojawiające się na górze Pac-Manowe logo firmy jest w rzeczywistości grą i wystarczy kliknąć na "Insert Coin", żeby zacząć zjadać kuleczki.
Przeliczając to na pieniądze - zakładając, że pracownikom płaci się przeciętnie około 25 dolarów za godzinę, oznacza to 120 milionów dolarów strat. Za te pieniądze - Rescue Team przytacza kolejne ciekawe dane - można by zatrudnić wszystkich pracowników Google na około sześć tygodni.
Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: google