FBI cały czas szuka efektywniejszych sposobów łapania przestępców. W styczniu na na nowojorskim Times Square pojawił się gigantyczny elektroniczny billboard, na którym wyświetlane są podobizny ściganych przez Federalne Biuro Śledcze.
Ekran o wymiarach 30 na 40 stóp (9 na 12 metrów) pojawił się dzięki współpracy FBI z firmą Clear Channel Outdoor, która udostępniła miejsce w miejscu, zwanym często "skrzyżowaniem świata".
- Ta ważna inicjatywa dotrze teraz do tysięcy ludzi, którzy przechodzą przez Times Square każdego dnia - powiedział przedstawiciel Clear Channel, Harry Coghlan.
2 lata billboardów
Program wykorzystania elektronicznych billboardów zaczął się w 2007 roku, kiedy to FBI postanowiło użyć ekranów do łapania przestępców, poszukiwania zaginionych i dostarczania kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa. Początki były skromne - 100 billboardów w 23 miastach, teraz jednak FBI korzysta już z 1500 elektronicznych tablic w 40 stanach.
I przynosi to skutki - przekonuje FBI. Bezpośrednio dzięki wyświetlanym informacjom udało się rozwiązać 30 spraw, a dziesiątki innych znalazły szczęśliwy finał przez aktywizację mieszkańców USA. - Nasza współpraca z Clear Channel była niezwykle owocna - cisezył się szef biura FBI w Nowym Jorku. - Przy milionach ludzi przechodzących Times Square każdego roku nie ma lepszego sposobu na przyciągnięcie uwagi do najbardziej poszukiwanych zbiegów - dodał.
Źródło: FBI
Źródło zdjęcia głównego: FBI