TVN24 | Świat

Zablokowany dostęp do kilkudziesięciu stron internetowych na Białorusi

TVN24 | Świat

Autor:
momo/dap
Źródło:
PAP, Radio Swoboda, TUT.by

Kilkadziesiąt stron internetowych zostało zablokowanych na Białorusi, "na podstawie decyzji Ministerstwa Informacji Republiki Białorusi" - podaje białoruski serwis informacyjny TUT.by. Wśród nich są portale mediów opozycyjnych - Radia Swaboda, telewizji Biełsat i Euroradia. Nie działają też strona Wiasny i niezależnego Białoruskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Strony internetowe zostały zablokowane na mocy decyzji Ministerstwa Informacji. Przyczyny tej decyzji nie zostały na razie przedstawione.

Wśród zablokowanych stron znalazły się także portale partii opozycyjnych i opozycyjnych kandydatów na prezydenta, centrum praw człowieka Wiasna i alternatywnych platform wyborczych Gołos.

Lista zablokowanych stron nie została opublikowana przez władze. Media prezentują ją w oparciu o informacje od dostawców internetu, którym została ona przedstawiona. Według portalu Radia Swoboda są to następujące witryny:

• https://primaries.by • http://udf.by • https://masheka.by • https://progomel.by • https://pyx.by • https://tip.by • https : //virtualbrest.by • http://vkurier.by • https://015.by/search/ • https://tsepkalo.info • http://tsepkalo.com • https://honestby.org • https://babariko.vision • https://agitka2020.com • https: // euroradio. fm • https://opg.ucoz.net • https://narodny-opros.info • https://statkevich.org • http://belarus.regnum.ru • http://belsat.eu • http: //eurobelarus.info • http://gazetaby.com • http://mfront.net • http://spring96.org/ru/ • http://ucpb.org • http://www.praca-by.info/index. php / ru / • http://www.svaboda.org • http://svaboda2.net • http://zapraudu.info • https://bchd.info • https://belarusinfocus.info/by • https : //belprauda.org • https://elections2020.spring96.org • https://flagshtok.info/by • https://hramada.org • https://mspring.online/ru/tsikhanouskaja-on-top / • https: //news.vitebsk. cc • https: //www.politnavigator. net • https://vitebskspring.org • https://vot-tak.tv • https://www.moyby.com/news • https: // www. the-village.me/news • https://zona.media/chronicle/belvybary • https://by.tribuna.com

Radio Swaboda jest finansowane z budżetu USA, Biełsat i Euroradio – przez Polskę.

Apel do władz

Niezależne Białoruskie Stowarzyszenie Dziennikarzy (BAŻ), którego portal jest zablokowany od dnia wyborów 9 sierpnia, wystąpiło z apelem do władz o zaprzestanie nacisków na media.

Organizacja ta wskazuje m.in. na to, że w minionym tygodniu pod pretekstem problemów w drukarni nie ukazał się ani jeden z trzech numerów popularnej "Komsomolskiej Prawdy na Białorusi", która obszernie informowała o protestach i nadużyciach struktur siłowych. Nie wydrukowano także numeru "Narodnej Woli".

Według BAŻ blokada i ograniczenia to próba blokowania informacji o protestach i przemocy milicji, uważa takie działania za pośrednią cenzurę i ograniczenie legalnej działalności mediów. Jak ocenia stowarzyszenie, łamane są nie tylko prawa dziennikarzy, ale także konstytucyjne prawa obywateli do otrzymywania pełnej, wiarygodnej i szybkiej informacji.

Autor:momo/dap

Źródło: PAP, Radio Swoboda, TUT.by

Tagi:
Raporty: