Amazon wyprodukuje serial. Wybiorą go internauci

Amazon chce powtórzyć sukces Netflixstudios.amazon.com

Największy sklep internetowy Amazon zdecydował, że wyprodukuje serial. Decyzję o rodzaju produkcji przekazał w ręce internautów - to oni w głosowaniu wybiorą, który z seriali zostanie sfinansowany. To kolejny przypadek, gdy nie telewizyjny gigant, ale internetowa platforma decyduje się na produkcję serialu za miliony dolarów.

Amazon przygotowuje odcinki pilotażowe 13 nowych seriali. Internauci będą mieli do wyboru 7 seriali komediowych i 6 dla dzieci.

Jak pisze serwis wirtualnemedia.pl, będą to: "Zombieland", "Alpha House", "Browsers", "Dark Minions", "Onion News Empire", "Supernatural", "Those Who Can’t" oraz produkcje dla dzieci - "Creative Galaxy", "Oz Adventures", "Teeny Tiny Dogs", "Tumbleaf", "Sara Solves It", a także "The Untitled J.J. Johnson Project". Wszystkie seriale, poza "Zombieland", produkuje oddział Amazonu - Amazon Studios. Twórcą "Zombieland" jest Sony Pictures Television.

Zombie na topie

Wszystkie odcinki pilotażowe filmów internauci mogą obejrzeć za darmo. Następnie będą mogli oddać głos na swój typ. Projekt, który zdobędzie najwięcej głosów, doczeka się produkcji całego sezonu. Spekuluje się, że jednym z faworytów jest "Zombieland" - serial początkowo miała emitować amerykańska stacja CBS, jednak prawa do niego ostatecznie wykupił internetowy gigant.

Hitowy "House of Cards"- dostępny tylko w sieci, za centy

"House of Cards" bije rekordy popularnościmat. promocyjne

Amazon jest kolejnym internetowym serwisem, który decyduje się na wysokobudżetową produkcję serialu.

Prekursorem w tej dziedzinie jest platforma Netflix, która jako pierwsza wyprodukowała serial, dostępny wyłącznie w internecie. Mowa o hitowej już produkcji "House of Cards" w reżyserii Davida Finchera, z Kevinem Spacey'em w roli głównej, wcielającym się w cynicznego i bezwzględnego kongresmena Franka Underwooda. Netflix "HoC" w swoim serwisie umieścił 1 lutego. Co istotne, udostępnił internautom od razu wszystkie 13 odcinków pierwszego sezonu. Do tej pory było to niespotykane, gdyż odcinki tradycyjnych seriali najczęściej emitowane są raz na tydzień. Pozytywną niespodzianką jest też niski koszt dostępu do platformy Netflix bez limitu - wynosi tylko 8 dolarów miesięcznie.

Serial wart miliony

Cena jest zaskakująco niska, gdy spojrzy się na cenę realizacji serialu - wyprodukowanie "House of Cards" kosztowało ok. 100 mln dolarów. Cena najtańszego odcinka to ok. 4 miliony dolarów. Dla porównania, popularny serial "Mad Men", emitowany przez amerykańską telewizję AMC, kosztował ok. 2,5 mln dolarów za odcinek.

Netflix nie podał, ile dokładnie osób obejrzało "HoC". Przekazał jedynie, że najwięcej osób w historii serwisu, a wynik produkcji satysfakcjonuje firmę tak bardzo, że ta postanowiła sfinansować nie tylko kolejny sezon hitowego serialu, ale także wyłożyć pieniądze na kolejne filmowe produkcje dostępne wyłącznie w sieci.

Autor: nsz/ja/k / Źródło: TVN24.pl, wirtualnemedia.pl

Źródło zdjęcia głównego: studios.amazon.com