Ponad 5 milionów widzów obejrzało filmy promujące czytanie podczas wakacji w TVN 24. W kampanii 'Zaczytane Wakacje' wzięli udział: Anna Mucha, Anna Dereszowska, Zbigniew Zamachowski i Jan Nowicki. Spoty emitowane były od końca czerwca do końca lipca i poprzedzały emisję specjalnego programu na żywo prowadzonego przez Agatę Passent i Filipa Łobodzińskiego.
Na antenie TVN 24 'Zaczytane Wakacje' obecne są już drugi raz. Po raz pierwszy kampania została zrealizowana w 2013 roku. Podobnie jak przed rokiem, akcja składała się z dwóch części: emisji serii filmów reklamowych oraz programu live. Co tydzień 'Zaczytane Wakacje' nadawane były z innego miejsca Polski, między innymi z Krakowa, Ełku, Gdyni. Program poświęcony był poezji, kryminałowi, literaturze faktu, kabaretowi literackiemu i 'Nagrodzie Literackiej Gdynia'. Agata Passent i Filip Łobodziński rozmawiali z pisarzami, poetami, a także ludźmi w różny sposób związanymi z książką. Średnio każdy odcinek programu oglądało 144 tysiące osób, a rekordowy – z Krakowa – niemal 220 tysięcy widzów.
Kampania składała się także ze spotów reklamowych, w których znani aktorzy przekonywali do literatury hasłem 'Zaczytaj się w wakacje - bohaterowie czekają!'. Akcja dotarła łącznie do 5,2 mln osób, w tym do 2,2 mln odbiorców w wieku 16 do 49 lat.
'Zaczytane Wakacje' stały się naturalnym przedłużeniem 'Xięgarni' – cotygodniowego programu o książkach. Obie produkcje realizowane są dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Źródło: tvn24
Źródło zdjęcia głównego: tvn24