Volkswagen Golf GTE. Niech elektryczna moc będzie z Wami

Golf GTE, nowe Polo, Scirocco po faceliftingu i koncepcyjny pojazd o nazwie T-ROC, czyli połączenie SUV-a z kabrioletem - oto propozycje Volkswagena na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.
Volkswagen GTE
Volkswagen GTE
Źródło: materiały prasowe

Golf GTE to uzupełnienie modeli GTI i GTD. Napędzany jest hybrydowym źródłem energii, pochodzącym z 1,4-litrowej, turbodoładowanej jednostki TSI o mocy 150 KM, oraz z silnika elektrycznego (102 KM). Łączna miara nowego auta VW została oszacowana na 204 KM. Liczba koni mechanicznych, podana przez producenta, pozwoli rozpędzić samochód do setki w 7,6 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 217 km/h.

Nowy Golf z naładowanymi akumulatorami może przejechać maksymalnie 50 km, po uzupełnieniu „baku” użytkownik będzie mógł pokonać trasę ponad 18 razy dłuższą. Gigantycznym plusem tego auta jest średnie spalanie, wynoszące zaledwie 1,5 l/100 km, a to wszystko z energii pochodzącej z gniazdka.

Odświeżenie Polo

Odświeżenia doczekał się także młodszy brat Golfa. Na genewskim salonie zaprezentowano zmodernizowane Polo w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Optycznie różnice są kosmetyczne, poważniejsze zmiany przeprowadzono jednak pod maską. Gama napędów benzynowych została uzupełniona o nową jednostkę TSI 1.0 o mocy 90 KM, która do wersji BlueMotion. Mocniej zmieniła się paleta diesla. 1.2 i 1.6 zastąpiły trzy wersje silnika 1.4, o odpowiedniej liczbie koni mechanicznych 75, 90 i 105.

VW Polo Blue GT
VW Polo Blue GT
Źródło: materiały prasowe

Luksus w stylu sport

Od sześciu lat na rynku jest Volkswagen Scirocco i po tym czasie to sportowe coupe doczekało się pierwszych zmian. Scirocco otrzymał nowy przedni zderzak ze światłami przeciwmgielnymi, diodami do jazdy dziennej, a także atrapę wlotu powietrza chłodnicy. Zmiany zauważalne są również wewnątrz auta. Zmodyfikowana została deska rozdzielcza. Można odnieść teraz wrażenie, że auto otrzymało bardziej luksusowy charakter.

VW Scirocco
VW Scirocco
Źródło: materiały prasowe

SUV przyszłości

Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym największy podziw wzbudza jednak koncepcyjny twór o ciekawo brzmiącej nazwie T-ROC. Volkswagen pokazał, jak w przyszłości mogą wyglądać kompaktowe SUV-y. Niemiecki producent przedstawił to auto jako pojazd uniwersalny, doskonale sprawdzający się zarówno w mieście, jak i w terenie.

T-ROC ma trzy tryby jazdy: street, offroad i snow. Można przypuszczać, że mimo pokaźnych gabarytów (4179 mm długości) ten koncept będzie poruszał się równie zgrabnie po lekkim terenie, jak i ośnieżonych drogach. 2-litrowy silnik TDI o mocy 135 KM zapewnia przyspieszenie do „setki” w 6,9 sekundy i prędkość maksymalną 210 km/h.

Volkswagen na Targach Motoryzacyjnych w Genewie

Autor: Agencja TVN

Czytaj także: