Dwa ważne zadania udało się zrealizować na budowie poznańskiego dworca w listopadzie. Najpierw zamontowano kratownice nad peronami 1, 2 i 3. Potem zaprezentowano wizualizacje dróg, które niebawem zaczną powstawać przy Zintegrowanym Centrum Komunikacyjnym.
Montaż kratownic nad peronami 1, 2 i 3 był jednocześnie jedną z najpoważniejszych operacji w czasie całej budowy. Pierwsze z nich udało się zamontować w nocy z 3 na 4 listopada.
Kratownice są stalowym mostem łączącym dwie części parkingu. Powstały nad peronami dlatego, że nie można było w tym miejscu wbić fundamentów - znajdują się tam przejścia podziemne. Operacja była spektakularna. Brało w niej udział w sumie pięć dźwigów. "Herkules"- największy i najsilniejszy z nich - przenosił ponad 100-tonowe kratownice, pozostałe go asekurowały.
Artykuł TVN24 (100 ton w 30 sekund): 287535Zgodnie z planem
Do końca listopada udało się postawić trzy kondygnacje centrum handlowego, dzięki czemu teraz robotnicy mogli zająć się szkleniem dachu. - Wszystko idzie zgodnie z planem – mówi TVN24.pl Przemysław Terlecki rzecznik prasowy TriGranitu w Poznaniu.
Ważnym wydarzeniem była także prezentacja wizualizacji układu dróg, jakie powstaną przy nowym obiekcie. Powstanie nowe skrzyżowanie, przystanek tramwajowy, przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów oraz ścieżki rowerowe. Ulica Matyi zostanie podniesiona o półtora metra, ul. Wujka wydłużona, ponadto powstanie cala sieć nowych dróg wewnętrznych.
- W połowie grudnia chcemy rozpocząć budowę dróg wokół Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego - mówi Terlecki.
Nowy dworzec będzie miał powierzchnię około 7 tys. m.kw. I będzie przedłużeniem liczącej około 150 tys. m.kw. galerii handlowej. Budująca Poznań City Center firma TriGranit zapowiada zakończenie prac przy nowym dworcu pod koniec 2013 roku.
Autor: mm/fc//ec / Źródło: TVN24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Poznań City Center