Trwają odbiory techniczne trasy tramwajowej na Franowo w Poznaniu. Kiedy pojadą nią tramwaje, na Ratajach dojdzie do sporych zmian komunikacyjnych. Wszystko wskazuje na to, że jedną z nich będzie wydłużenie nocnej linii tramwajowej do tej części miasta.
Nocne połączenie tramwajowe centrum z Nowym Miastem było już testowane w trakcie Euro 2012. Wówczas linia N21 z centrum kursowała przez most św. Rocha, trasę kórnicką, Górny Taras Rataj, skąd przez Hetmańską, Zamenhofa, Rondo Rataje i most św. Rocha wracała do centrum i stałą trasą dojeżdżała na osiedle Sobieskiego.
Mieszkańcy Rataj chcą teraz, by takie rozwiązanie zostało wprowadzone na stałe. - Wydłużenie linii N21 do Rataj było jednym z postulatów Rady Osiedla Chartowo po konsultacjach społecznych w związku ze zmianami w komunikacji miejskiej po otwarciu trasy tramwajowej na Franowo - mówi Wojciech Chudy, przewodniczący Rady Osiedla Chartowo.
Liberum veto?
Pomysł przedłużenia nocnej linii tramwajowej na Rataje popierają także Rada Osiedla Stare Miasto i część spółdzielczych rad osiedlowych. - Mamy nadzieję, że w ciągu najbliższych dni inne rady także poprą wydłużenie N21 do Rataj. Otrzymałem zapewnienia od przewodniczących rad, że sprawa ta zostanie przedstawiona na zebraniach w lipcu - mówi Chudy.
Pomysł pozytywnie ocenia Zarząd Transportu Miejskiego, który decyduje o przebiegu tras tramwajów i autobusów. - Wiele wskazuje na to, że tak właśnie się stanie. Już dawno temu zauważyliśmy, że jest taka potrzeba. W ramach konsultacji społecznych powinniśmy mieć zgodę od wszystkich zainteresowanych, a dotychczas rozwiązanie oceniali negatywnie mieszkańcy osiedla Polanka, którzy mieszkają blisko torów tramwajowych - wyjaśnia Rafał Kupś, dyrektor ZTM.
Polanka zmieniła zdanie?
Jaką decyzję podejmą mieszkańcy osiedla Polanka? - Wydaje się, że więcej osób jest za wydłużeniem linii tramwajowej niż przeciw - mówi Marek Dojs, przewodniczący Zarządu Osiedla Rataje, do której należy osiedle. - Przejeżdżający raz na pół godziny tramwaj nie powinien nikomu przeszkadzać. Większym problemem problemem wydaje się hałas dochodzący z trasy katowickiej, którą przejeżdża 22 tysiące samochodów w ciągu doby - przekonuje.
Autor: FC/k / Źródło: TVN Poznań
Źródło zdjęcia głównego: MPK Poznań | Mateusz Halaburda