Ruszyła rozbiórka konstrukcji ronda Kaponiera. Prace rozpoczęto od wschodniej nitki ulicy Roosevelta, gdzie rozebrano już część chodnika.
Prace na rondzie rozpoczęto od usunięcia trakcji tramwajowej, demontażu przystanków tramwajowych i małej architektury. Ruszyła już także przebudowa betonowej konstrukcji wsporczej ulicy Roosevelta od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego. Na wysokości zjazdu do nieistniejącego już Muzeum Motoryzacji rozebrano część chodnika. Z konstrukcji wystają metalowe druty, a na metalowych płotach okalających wschodnią nitkę zawieszono tabliczki "strefa niebezpieczeństwa". Zdarto także nawierzchnię na jezdni.
Rondo na nowym poziomie
Rondo Kaponiera zamknięto w sobotę. Remont ma potrwać półtora roku, jednak może przedłużyć się w związku z prawdopodobną koniecznością rozbiórką mostu Uniwersyteckiego. W ramach II etapu modernizacji węzła Kaponiera, oprócz przebudowy samego ronda, wyremontowane zostaną przejścia podziemne, które połączą obecny poziom z peronami stacji przesiadkowej Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Przystanek będzie mieścić się między Mostem Teatralnym, a Uniwersyteckim. Wyremontowane zostaną także tory i ulica Roosevelta, na odcinku od Dąbrowskiego do Bukowskiej.
Całkowity koszt inwestycji to 210 mln złotych. Wykonawcą jest konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain (lider), Aprivia, Hydrobudowa Polska i Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro.
Autor: FC/b / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: TVN Poznań | Filip Czekała