Pracownicy z wielu branż poszukiwani. Władze Poznania wspólnie z przedsiębiorcami, którzy mają swoje siedziby w stolicy Wielkopolski, prowadzą specjalną kampanię reklamową w całym kraju. Finansuje ją miasto, ale - jak przekonują urzędnicy - to się opłaci.
- Kampania "Poznań daje pracę" ma wesprzeć przedsiębiorców w znalezieniu profesjonalnej kadry dla swoich działań – informuje w komunikacie dotyczącym kampanii prezydent Poznania Ryszard Grobelny.
Reklamy w radiu, telewizji i prasie zobaczyć będzie można w największych polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku, Bydgoszczy, Szczecinie, Zielonej Górze, a także w miastach wielkopolskich: Gnieźnie, Koninie, Kaliszu, Pile, Lesznie, czy Obornikach.
Koszty kampanii reklamowej, w wysokości około 0,7 miliona zł, poniesie miasto.
Kogo szukają?
Poszukiwani są m.in. inżynierzy, informatycy, programiści, konsultanci czy specjaliści od zarządzania.
- Dochodzą nas słuchy od poznańskich inwestorów, że brakuje im profesjonalistów. Chcemy zasygnalizować, że w Poznaniu jest praca, jednak to nie oznacza, że każdy ją tu znajdzie - tłumaczy w rozmowie z tvn24.pl dyrektor Biura Promocji Miasta Poznania Łukasz Goździor.
Wydatek, ale i korzyść?
Czemu Poznań za miejskie pieniądze szuka pracowników dla prywatnych firm? Zapytaliśmy o to w urzędzie miasta.
- W momencie, kiedy zwiększy się liczba specjalistów w danych dziedzinach, zwiększy się również liczba inwestorów, co pobudzi gospodarkę - dodaje Goździor.
Potencjalni pracownicy mogą szukać zatrudnienia na uruchomionej niedawno stronie internetowej poznandajeprace.pl, która powstała przy współpracy przedsiębiorców i miasta.
Według informacji urzędu, w październiku bezrobocie w Poznaniu wyniosło 3,9 proc. Wg danych GUS, stopa bezrobocia w Polsce we wrześniu 2012 r. wyniosła 12,4 proc.
Autor: mm/mz / Źródło: TVN24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Miasto Poznań