Zablokowane torowisko na pl. Wolności sparaliżowało centrum Poznania. – To nagminne zachowanie kierowców – twierdzi radny Mariusz Wiśniewski i proponuje, by wprowadzić tam zakaz zatrzymywania się.
Przez blisko półtorej godziny zablokowane było w poniedziałek torowisko na placu Wolności. Wszystko przez kierowcę ciężarówki, który zaparkował swój samochód tak blisko torów, że tramwaje nie były w stanie przejechać.
- Dostawcze auto zablokowało kilkanaście tramwajów. Jak tam przechodziłem, była już służba dyżurna MPK, ale delikwenta wciąż nie było. Nie można się było z nim także skontaktować - mówi Mariusz Wiśniewski, przewodniczący komisji rewitalizacji w Radzie Miasta Poznania.
Jak dodaje, blokowanie tramwajów w tym miejscu to częsty problem, dlatego radny chce wprowadzenia zakazu parkowania w tym miejscu.
Obietnica z maja
- Sprawę nielegalnego parkowania zgłaszaliśmy podczas patrolu centrum jaki przeprowadziliśmy 30 maja. Wówczas pan Eugeniusz Bayer z Zarządu Dróg Miejskich obiecał usunięcie stąd samochodów. ZDM miał wprowadzić zakaz parkowania po Euro 2012 - przypomina Wiśniewski. W uwagach z patrolu pojawił się zapis mówiący o tym, że straz miejska nie jest w stanie skutecznie zwalczyć tu nielegalnego parkowania.
W poniedziałek radny otrzymał informacje z ZDM, że sprawa nie jest taka prosta. - Chodzi o to, że miasto podpisało umowy na "koperty" w tym miejscu i zarabia na jednej z nich 800 złotych miesięcznie. Ciekawi mnie zatem to ile kosztowało wczorajsze wstrzymanie ruchu tramwajów - komentuje Wiśniewski.
- Powiadomiłem o tej sprawie wiceprezydenta Mirosława Kruszyńskiego, który osobiście miał skontaktować się z dyrektorem ZDM Jackiem Szukałą. Liczę, że drogowcy dotrzymają swojej obietnicy - dodaje.
Szansa dla placu
Radny chce wprowadzić zakaz zatrzymywania na całej długości Placu Wolności po lewej stronie. - Niech zostaną tylko koperty uzasadnione, np. dla dostaw do Caritasu, dla osób niepełnosprawnych i dla konwoju bankowego. Wszystkie pozostałe samochody mogą przecież parkować na parkingu podziemnym - proponuje.
Jego zdaniem zakaz zatrzymywania wpłynie także korzystnie na płynność ruchu na placu Wolności i pozwoli na wdrożenie kolejnych elementów strefy 30: skrócenia przejścia dla pieszych na początku placu, wykonania drugiej "zebry" na środku oraz wytycznie kontrapasa rowerowego.
Autor: FC/par/k
Źródło zdjęcia głównego: MPK Poznań