Nie pobliski Poznań, a odległy Salzburg zamówił niskopodłogowe trolejbusy Trollino Metro Style z fabryki Solarisa w Bolechowie. Do końca tego roku do austriackiego miasta dotrze łącznie 10 takich pojazdów.
W Poznaniu nie jeżdżą od 1970 roku. Ostatnią linię zamknięto 29 marca. Ale w podpoznańskim Bolechowie jest fabryka, w której produkują te pojazdy.
- Nowy trolejbus wyróżnia się przede wszystkim designem. Nawiązuje on do stylistyki pojazdów szynowych Solarisa. Chcemy też podkreślić zalety płynące z użytkowania trolejbusów: ich ekologiczny charakter oraz ekonomiczność zastosowania. Salzburg jest pierwszym miastem na świecie, wprowadzającym do ruchu tego typu pojazd – mówi Gunter Mackinger, dyrektor Salzburger Lokalbahnen.
Designerski lakier
Cechą wyróżniającą Solarisa Trollino MetroStyle jest jego futurystyczny wygląd, łączący najnowsze trendy zarówno z branży autobusowej, jak i pojazdów szynowych. Wyjątkowość pojazdu podkreśla unikalny projekt lakierowania, za który odpowiadał prof. Margreiter, znany designer Wiedeńskiej Akademii Sztuki Użytkowej.
Jeszcze w tym roku do Salzburga dostarczonych zostanie 9 pozostałych Trollino MetroStyle.
Solaris od czterech lat
Na mocy podpisanego w 2008 roku kontraktu z austriackim przewoźnikiem, Solaris zobowiązał się do dostarczenia łącznie 23 niskopodłogowych, przegubowych trolejbusów Trollino 18.
Pierwsze pojazdy polskiego producenta wyjechały na ulice Salzburga w 2009 roku. Nowoczesne Trollino dołączyły tym samym do liczącej ponad 80 pojazdów floty bezemisyjnych trolejbusów kursujących na ulicach Salzburga.
Autor: FC/mz/k / Źródło: TVN24 Poznań, Solaris
Źródło zdjęcia głównego: Solaris