Dokumentacja jaką otrzymał od inwestora Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego jest niepełna. Póki nie zostanie uzupełniona, trasa tramwajowa na Franowo nie zostanie dopuszczona do użytku.
Po tym jak trasa tramwajowa została pozytywnie zaopiniowana przez strażaków, wydawało się, że teraz już wszystko "pójdzie z górki". Tak jednak się nie stało.
- Z tego co wiemy, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego nie ma uwag do inwestycji, więc odbiór to powinna być formalność. Pozostaje nam zatem czekać na pozytywną opinię strażaków - mówił nam przed miesiącem Gerard Masłowski, kierownik projektu "Budowa trasy tramwajowej os. Lecha – Franowo".
Windy i rysunki
Teraz okazuje sie, że przez zaniedbania inwestora zgoda nie może być wydana. - Dziś przeprowadziliśmy kontrolę na placu budowy. W piątek otrzymałem dokumentację od inwestora, jednak jest ona niepełna. Pod kątem budowlanym nie mamy zastrzeżeń, ale bez pełnej dokumentacji nie możemy zaopiniować trasy pozytywnie - tłumaczy Paweł Łukaszewski, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego.
Inwestor nie dostarczył w przekazanych materiałach między innymi rysunków, które obrazują zmiany jakie wprowadzono w trakcie budowy. - Zmiany nie są istotne, ale muszą być potwierdzone przez projektanta i przedstawione na rysunkach - wyjaśnia Łukaszewski. Brakuje także decyzji pozwalającej na użytkowanie wind. - W sumie na trasie jest sześć wind, które muszą być zatwierdzone do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego - tłumaczy inspektor. - Piłeczka jest po stronie inwestora, to od niego zależy kiedy będziemy mogli wydać pozytywną opinię na użytkowanie trasy - dodaje.
A ZTM czeka...
Na otwarcie trasy bedziemy musieli prawdopodobnie jeszcze zaczekać. Sporządzenie rysunków i uzyskanie zgody z Urzędu Dozoru Technicznego zajmie co najmniej kilka dni. Na uruchomienie trasy z niecierpliwością czekają pasażerowie. W pełnej gotowości jest też Zarząd Transportu Miejskiego.
- Wszystko mamy przygotowane: nowe trasy linii, rozkłady. Jak tylko z trasy będziemy mogli korzystać, od razu rozpoczniemy szkolenia dla motorniczych. Musimy przygotować ich do jazdy tunelem, który będzie dla nich nowością. Poza Krakowem podobnych w Polsce nie ma - mówi Rafał Kupś, dyrektor ZTM.
Szkolenia mają potrwać kilka dni, potem na trasę będą mogły wyjechać regularne linie. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy może to nastapić.
Autor: Filip Czekała/par / Źródło: TVN Poznań
Źródło zdjęcia głównego: MPK Poznań | K. Lesińska