Kierowcy blokują trambuspasy. Społecznicy chcą z tym skończyć

Kierowcy regularnie blokują buspasy na ul
Kierowcy regularnie blokują buspasy na ul
Źródło: MPK Poznań

Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania i My Poznaniacy chcą usprawnienia komunikacji miejskiej. W środę po południu do realizacji swoich pomysłów będą chcieli przekonać wiceprezydenta Mirosława Kruszyńskiego. Co proponują?

Wprowadzenie tzw. separatorów na ul. Dąbrowskiego i moście Królowej Jadwigi, zwężenie ul. Grunwaldzkiej od ul. Matejki do Bałtyku do jednego pasa oraz wyznaczenie buspasów na ulicach Mostowej i Garbary - to najważniejsze pomysły stowarzyszeń My Poznaniacy i Inwestycje dla Poznania na usprawnienie komunikacji miejskiej w stolicy Wielkopolski.

Pomysły czekają

- Nie są to nowe propozycje. Listę proponowanych usprawnień komunikacji przygotowaliśmy już przed rokiem. Teraz chcemy przekonać wiceprezydenta do realizacji tych, naszym zdaniem, najpilniejszych - mówi Włodzimierz Nowak z My Poznaniacy.

Na pierwszy ogień mogłaby pójść ulica Dąbrowskiego.

Tam w sierpniu drogowcy zrobili trambuspasy. Dzięki nim miał zostać rozwiązany problem z blokującymi tramwaje samochodami, a autobusy miały szybciej pokonywać ten odcinek. Rozwiązanie jednak się nie sprawdziło. Kierowcy regularnie korzystają bowiem z buspasów. Nie pomagają nawet liczne mandaty, jakie wystawili tam policjanci.

"Receptą seperatory"

- Było to fikcyjne rozwiązanie problemu. Zrzucenie przez Zarząd Dróg Miejskich odpowiedzialności na policję - przekonuje Nowak.

Jego zdaniem w tym miejscu pomogłyby jedynie separatory, które należałoby ustawić między jezdnią a torowiskiem. - ZDM odmawia jednak ich ustawienia, powołując się na to, że ulica musi mieć szerokość 4,5 metra, a przecież separatory nie ograniczają do końca jej szerokości, w sytuacjach awaryjnych można przez nie przejechać - przekonuje.

Zdaniem pomysłodawców, na najbardziej problematycznym odcinku ulicy Dąbrowskiego, między Ogrodami a ul. Żeromskiego, rozwiązanie takie można byłoby wprowadzić bez dodatkowych kosztów.

Więcej dla autobusów, mniej dla aut

Podobne rozwiązanie proponują na moście Królowej Jadwigi i na ul. Grunwaldzkiej między ulicą Matejki a Bałtykiem. Tu jednak oznaczałoby to ograniczenie ruchu samochodowego do jednego pasa w każdym kierunku.

- Ponadto poruszymy temat wytyczenia buspasów na ulicach Garbary i Mostowej, gdzie autobusy tracą mnóstwo czasu, stojąc w korkach - dodaje Nowak.

Autor: FC/mz / Źródło: TVN 24 Poznań

Czytaj także: