Dwie trzypasmowe jezdnie, tory dla szybkiego tramwaju i ścieżki rowerowe - projekt Mostu Północnego wydaje się bardzo nowoczesny. Najwyraźniej zbliża się też moment wbicia w ziemię pierwszej łopaty.
Firma Schüssler Plan z Düsseldorfu, mająca podpisany z miastem podpisany wart 15,8 mln zł kontrakt na projekt, przedstawiła własnie władzom miasta wstępne koncepcje trasy mostu między ul. Pułkową a Modlińską.
Koncepcji jest pięć, wspólna jest tylko rozpiętość głównego przęsła - 160 metrów. Różnią się m.in. rozstawieniem podpór na terenie Białołęki, wyglądem przęseł i metodą budowy. - Przeprawa będzie klasyczną konstrukcją belkową, bez pylonów i lin nośnych - mówi Andrzej Marecki z warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich. - Dlatego szukamy sposobów na uatrakcyjnienie jej wyglądu - dodaje. Drogowcy zamierzają efektownie podświetlać most w nocy.
Największym problemem inwestycji będzie połączenie jej z juz istniejącymi drogami. Pokazany na prezentacji gigantyczny drogowy węzeł u zbiegu trasy mostu Północnego, Wisłostrady i Pułkowej, to prawdziwa plątanina jezdni, torów i ścieżek rowerowych.
Firma Schüssler musi skończyć projekt do marca przyszłego roku. Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz przekonuje, że do końca 2008 roku uda się wyłonić wykonawcę. Prace budowlane mają potrwać dwa lata.
Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: Schüssler Plan