Przegląd prasy: Polscy klienci wiedzą, jak walczyć o swoje prawa

 
Konsumenci coraz częściej skarżą się do UOKiK-u
Źródło: TVN24

Firmy wymyślają nowe sposoby, by namówić Polaków do zakupów, ale ci coraz lepiej wiedzą, jak sobie radzić. W ub. roku polscy klienci skierowali do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ponad 400 tys. skarg - pisze "Rzeczpospolita".

Z przygotowywanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdania z działalności rzeczników konsumentów, do którego dotarła "Rzeczpospolita", wynika, że Polacy są coraz bardziej świadomi swoich praw. Co więcej - wiedzą, jak walczyć, gdy są one naruszane. Do biur miejskich i powiatowych rzeczników w 2012 r. wpłynęło niemal 444,4 tys. spraw - to o ponad 30 tys. więcej niż rok wcześniej.

Wciąż najwięcej interwencji dotyczy usług, z telekomunikacją na czele.

Świadomi swoich praw

Także Europejskie Centrum Konsumenckie, zajmujące się sporami z firmami w innych krajach UE, informuje, że w latach 2010-2012 liczba trafiających do niego spraw wzrosła o niemal 40 proc.

Co więcej, nic nie wskazuje, by zainteresowanie pomocą rzeczników w tym roku spadało, co sugeruje, że firmy nie traktują konsumentów jako partnerów.Według ekspertów, klienci - dzięki informacjom znaleziony w internecie - są świadomi swoich praw, gdzie mogą się udać i na jaką pomoc liczyć.

WIĘCEJ PRZEGLĄDÓW PRASY

Autor: mac//kdj / Źródło: "Rzeczpospolita"

Czytaj także: