Firmy wymyślają nowe sposoby, by namówić Polaków do zakupów, ale ci coraz lepiej wiedzą, jak sobie radzić. W ub. roku polscy klienci skierowali do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ponad 400 tys. skarg - pisze "Rzeczpospolita".
Z przygotowywanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdania z działalności rzeczników konsumentów, do którego dotarła "Rzeczpospolita", wynika, że Polacy są coraz bardziej świadomi swoich praw. Co więcej - wiedzą, jak walczyć, gdy są one naruszane. Do biur miejskich i powiatowych rzeczników w 2012 r. wpłynęło niemal 444,4 tys. spraw - to o ponad 30 tys. więcej niż rok wcześniej.
Wciąż najwięcej interwencji dotyczy usług, z telekomunikacją na czele.
Świadomi swoich praw
Także Europejskie Centrum Konsumenckie, zajmujące się sporami z firmami w innych krajach UE, informuje, że w latach 2010-2012 liczba trafiających do niego spraw wzrosła o niemal 40 proc.
Co więcej, nic nie wskazuje, by zainteresowanie pomocą rzeczników w tym roku spadało, co sugeruje, że firmy nie traktują konsumentów jako partnerów. Według ekspertów, klienci - dzięki informacjom znaleziony w internecie - są świadomi swoich praw, gdzie mogą się udać i na jaką pomoc liczyć.
Autor: mac//kdj / Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24