Każdego roku ginie całe miasto. Rusza kampania Playera i fundacji ITAKA "Nieobecni są wśród nas" 

"Nieobecni są wśród nas" 
"Nieobecni są wśród nas" - Piotr Głowacki
Źródło: TVN

TVN Grupa Discovery wraz z fundacją ITAKA w ramach pierwszej odsłony akcji "Nieobecni są wśród nas" przygotowała trzy spoty wideo z udziałem gwiazd najnowszej produkcji Player Original "Nieobecni". Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem tysięcy zaginięć, do których dochodzi w Polsce każdego roku. 

Corocznie w Polsce w tajemniczych okolicznościach znika bez śladu około 18 tysięcy ludzi. Dla jednych to tylko liczby, a dla niektórych mąż, żona, rodzic, dziecko, przyjaciel. Player i fundacja ITAKA połączyły siły, chcąc zwrócić uwagę wszystkich na ten powszechny, a jakże często niezauważany, problem społeczny. 

"Nieobecni są wśród nas" to pierwsza odsłona kampanii, na którą składają się trzy spoty z udziałem Justyny Wasilewskiej, Anny Dymnej i Piotra Głowackiego - gwiazd najnowszej produkcji Player Original "Nieobecni". Twórców zainspirowały do stworzenia serialowego projektu przypadki najgłośniejszych zaginięć ludzi w Polsce. 

nieobecni_DYMNA_wkrotce_w_player_Custom
"Nieobecni są wśród nas" - Anna Dymna
Źródło: TVN

- Najważniejsze jest to, żeby uświadamiać ludziom skalę tego zjawiska. Dlatego tak bardzo spodobała nam się koncepcja twórców serialu "Nieobecni" i spoty, które powstały. Bo przecież trudno jest sobie wyobrazić, że ginie całe miasto. Nikt się nad tym nie zastanawia, dopóki taka sytuacja bezpośrednio go nie dotknie. Dlatego serial jest dla nas i rodzin zaginionych szansą na to, aby powiedzieć głośno, że zaginięcia to poważny problem, to kilkanaście tysięcy osób rocznie. Część z nich nigdy się nie odnajdzie. W tej chwili w Polsce jest ponad 4 tysiące osób długotrwale zaginionych. Zaginęli wiele lat temu, ale to nie znaczy, że nikt ich nie szuka. My ich szukamy. Czekają na nich rodziny. – mówi Alicja Tomaszewska, prezes fundacji ITAKA.

Zaginięcia w Polsce
Zaginięcia w Polsce
Źródło: PAP
Czytaj także: