"Życie Warszawy" o świątecznych rankingach, handlu, marketingu i symbolach
- Na pierwszym miejscu jest bez wątpienia Boże Narodzenie z sylwestrem i Nowym Rokiem, na drugim Wszystkich Świętych, a na trzecim Wielkanoc. O wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą rozmawia "Życie Warszawy" z dr. Janem Pindakiewiczem, wykładowcą marketingu w Szkole Głównej Handlowej. Narzeka Pan na komercjalizację świąt?
"Nie. Apele o pewien umiar są jak najbardziej wskazane, ale nie namawiałbym do występowania przeciw komercjalizacji. Święta to przecież okres żniw dla firm. Niektóre z nich realizują grubo ponad 40 proc. rocznych przychodów w czwartym kwartale, co jest związane z erupcją popytu na towary i usługi typowe dla okresu świątecznego. Dlatego trudno się dziwić, że chcą maksymalnie wykorzystać szał zakupów, uruchamiając marketingowe zachęty coraz wcześniej.
Źródło: Życie Warszawy, PAP