Rowerem do przystanku, a stamtąd tramwajem do centrum - takie rozwiązanie wymyślili łódzcy urzędnicy. Parkingi rowerowe mają pojawić się przy remontowanej trasie W-Z.
Wiaty, pod którymi będzie można zostawić rowery, mają pojawić się przy ważnych miejscach przesiadkowych - m.in. przy krańcówce tramwajowej u zbiegu al. Wyszyńskiego i ul. Popiełuszki i w centrum miasta.
- Chodzi nam o to, żeby mieszkający poza centrum mogli dojechać rowerem do takiego parkingu i dalej podróżować już komunikacją miejską - tłumaczy Wojciech Kubik z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Każdy z parkingów ma pomieścić 20 - 30 rowerów. Wymóg ich zbudowania pojawił się w ogłoszonym tydzień temu przetargu na przebudowę trasy W-Z.
Stojaki w całym mieście
Oprócz parkingów, na większości przystanków tramwajowych mają pojawić się stojaki na rowery. Od pętli Wyszyńskiego w kierunku wschodnim, aż do krańcówki na Olechowie będzie ich łącznie 130.
Łódzcy urzędnicy podkreślają, że jeżeli stojaki będą cieszyły się powodzeniem, stopniowo będą stawiane kolejne.
Renowacja warta ponad 600 milionów
Łódź podpisała trzy lata temu Kartę Brukselską, która zakłada zwiększenie do 15 proc. udziału komunikacji rowerowej w ruchu miejskim do 2020 roku.
Przebudowa trasy W-Z, która ma łączyć dwa łódzkie osiedla, ma kosztować ponad 623 mln złotych. Dofinansowanie z Unii Europejskiej to 300 mln. Modernizacja obejmuje m.in. budowę 18,5 km nowych torowisk tramwajowych oraz czterech punktów przesiadkowych.
Zakończenie inwestycji zaplanowano na październik 2015 roku.
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: bż/roody / Źródło: TVN24 Łódź
Źródło zdjęcia głównego: Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi